conspiracy Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Classic cam Bare jeg som finner denne replica'en utrolig stilig? Om du ikke må ha den med gull koblinger, koster det 50usd + evt moms osv. Kunne vært moro når alle andre drar frem sine digitale speilrefleks kamera, å tatt frem dette og liret av seg noe som "nei sånt nymotens tull har man ikek bruk for, dette har nå fungert i 100 år, så gjør nok jobben noen år til" Det faktumet at du kan ta bra bilder med det, skader heller ikke, og har du sansen for den manuelle tilnærmelsen på å ta bilder, er kanskje dette noe for deg? Personlig finner jeg dette kameraet veldig sjarmerende og stilig. En klassikker å ta vare på til barnebarna vokser opp, og lurer på om folk faktisk tok bilder på film i gamle dager PS: var usikker på hvor jeg evt skulle legge tråden, håper dette var greit nok valg. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Yashica 124 er en klassisk TLR, som mange i Norge har vokst opp med. Jeg bruker som kjent originalen, Rolleiflex TLR, og det er ikke så stor forskjell på dem. Anbefales på det sterkeste, fordi bildekvaliteten spinner ringer rundt ethvert digitalt slr, uansett hvor dyrt det er. Med 100-400 iso film i kammeret skal det godt gjøres å overgå disse kameraene, og selv en Eos 1Ds MkII må bite i gresset her. De koster ikke så mye heller, disse Yashica'ene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå