Gå til innhold

Forsterker gjennom pcen?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er på jakt etter kino følelsen! Har tenkt å skaffe meg et par store høytalere men jeg vil ha lyden fra pcen siden, jeg spiller alle dvdene der i fra. Hvordan kan jeg endten 1. Koble vanlige "yamaha" høytalere (som et eksempel) opp direkte til pcen gjennom et lyd kort i så fall hvilke deler trenger jeg. eller 2. Koble en vanlig forsterker til pcen å få lyd gjennom lydkortet i pcen videre til forsterkeren og ut gjennom høytalerne. (Husk det skal være 5.1 lyd ikke bare stereo) Er det noen som kan komme med forslag til komponenter som kan fullføre dette? javascript:emoticon(';)')

smilie

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lydkortet ditt klarer nok ikke å driv ehøytalernene direkte så du må nok gå for alternativ nr.2 og sette en forsterker i mellom. Hvordan du koble dette kommer ann på forsterkeren. Dersom du har en Reciever som kan ta digital inn og lydkortet har digital ut (RCA eller optisk) så slipper du unna med en kabel mellom PC og forsterker.

Lenke til kommentar

Det er ikke anbefalt å koble vanlige høytalere opp til minijack pluggen. Det kan gå riktig ille og det vil ikke komme noe særlig med lyd.

Gå for noen PChøytalere i prisklassen rundt 3000kr så får du mye for pengene og slipper mye annet rot. Skal du ha dette separat så må du regne med å betale vesentlig mer for den samme kinofølelsen.

Jeg kjører digital overføring fra SBlive 24bit til Marantz SR5200 (skal nå byttes ut) og noen selvbygde høytalere.

Lenke til kommentar

Hvor mye penger har du planlagt å bruke på oppsettet ditt? Du bør, som CFD skriver, gå for et sett 5.1 PC-høyttalere hvis budsjettet er lite. Selv ville jeg ha brukt minimum 10 000,- på hjemmekino. Og å koble passive høyttalere direkte til lydkortet kan ikke på noen måte anbefales, hverken lydkort eller hovedkort er dimensjonert for å takle strømmengden et sett normale høyttalere trekker.

Endret av Exiter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...