Torjus Skrevet 24. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2006 (endret) Prosjekt Black Mamba Kommentarer postes her Forord: Da var det min tur til å lage mitt eget kabinett! Har hjulpet -Frieddude- her på forumet med noen kabinetter, så jeg tenkte, nå har jeg også lyst til å lage mitt eget! Har sommerferie helt til 21. August, så jeg regner med å være ferdig til da Kabinettet skal lages i finerplater, 12mm i topp og bunn, 6mm til sidene. Ekstra tykk i bunnen slik at kabinettet blir stivt og mer stabilt. 6mm til sidene slik at det blir lett å lage hull til LCD, brytere, hovedkortplate og så videre. Kabinettet skal lakkeres helt svart (tips til hvordan jeg kan få en fin finish mottas gjerne!) og alt av lys skal være blått. Det vil si at: Alle viftene skal være blå, LCD displayet lyses blått. Det samme gjør viftestyringen osv. Takk til: - Kameraten min som jobber på monter som gir meg rabatter og gode tips - Faren til -Frieddude- som lar meg låne fres, drill og diverse verktøy! - Mormor som lar meg bruke verktøy fra det gamle verkstedet til morfar. - Per Andre Støle som hjelper meg med å kutte ting med vinkelsliper, lar meg låne vinkelsliper, borr osv. Sponsorer: (bildene under er klikkbare) - 1 gratis silenX 120mm vifte (14dB) med blå leds - Enda en silenX vifte, 20% avslag. - Fri frakt - 2 stk kalde katoder (blå) med inverter og bryter. - 3 x 4 vifteskruer 16mm - S-ATA kabel med blått lys - 1 stk Fake bulgin bryter. - 1 stk Push bryter - 1 stk Vippebryter - 2 stk Kontrolllamper - IDE, SATA og strømkabler Daniel aka -Frieddude- sponset meg: - 1 stk knust plexi med masse UV-tusj på . Litt whitesprit og stikksag så kan jeg bruke det til vinduet som jeg har tenkt til å ha på høyre side av kabinettet Hardware: # Abit KV8-MAX3 Hovedkort # AMD Athlon 64 3000+ prosessor # Maxtor 200 GB harddisk # Corsair 1024MB DDR-RAM # XFX GeForce 6600GT 128MB Forberedelser før jeg begynte å handle materialer: Fronten - plasseringen av de blå knappene er ikke bestemt enda, hva synes dere? Skriv en kommentar i kommentar tråden Her ser dere: - 2 DVD/CD rommer. De skal byttes ut med en slot-in DVD-rom m/ekstern knapp. Så det eneste man vil se til DVDrommen er en liten strek i fronten med hull i - LCD display 20x4 tegn - Blå Bulgin bryter (sexy) - 2 knapper ved siden av bulgin bryteren, en til DVD rom og en til lys - Én 120mm blå vifte 120mm blå vifte + plexiglass! Hovedkort, PSU og 8port's switch Tror dere strømforsyningen vil forstyrre switchen siden de er så nærme hverandre? Husk å svare på dette i kommentar tråden Dag 1: Arbeidsplassen min Kabinettet som jeg skal stjele den bakre HK plata av (muligens også selve HK plata) Der var den løs Finerplatene klare til å bli kappet (Fikk kjøpt 5x mer materiale enn jeg trengte . Blir nok et kabinett til serveren også, senere, ja Torx skruer og torx bits til drillen - noe dritt å skru med, men holder bra Her må det pusses litt før det skal lakkeres, jah! Tegninga over mål, proft! Topp og bunnplate (12mm) kappet Skal ha runde kanter rundt hele kabinettet, så jeg testet fresen litt på en plankebit Fresen Alle sidene ferdig kappet, klart for å sette det sammen Her må det pusses!! Her er rammene som skal stå loddrett i hvert hjøre i kabinettet Testfit To av sidene skrudd sammen Jeg laget en demo som etterligner en av sidene på kabinettet, deretter prøvde jeg å frese ut en kant. Ble ganske bra, men jeg fant ut at skruene satt alt for langt mot kanten, så... [forsetter under] [forsettelse her] ...i morgen skal jeg kappe og lage til nye sider rundt hele kabinettet. Ekstra arbeid sier du? Ja, men det er verd det, for jeg vil ha et perfekt kabinett som ser fint ut! NB: Kommentarer postes her Endret 5. september 2006 av fUzZy^ Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) Fikk ikke gjort så mye i dag som i går, men en del fikk jeg gjort! Jeg kjøpe blandt annet sparkel til treverk som jeg skal bruke til skruhullene, og andre plasser der det er ujevnheter. Dag 2: Etter noen timer med feilberegninger og så videre så fikk jeg endelig festet sidene til bunnplata Her holder jeg på å feste rammene i kantene - Her skal det gjøres nøye! Alle de loddrette rammene ferdig Slik ser de ut inni Her ser dere at jeg tester litt med den gamle hovedkortplata, fant ut at det var mest enkelt å bare bruke den, for den passer jo perfekt sammen med den bakre hovedkortplata. Men så tenkte jeg... den er jo litt vel stor, i forhold til størrelsen på hovedkortet... ...så jeg tok en telefon til "Støle A/S" og fikk ham til å svippe innom en tur sammen med hans gode venn - vinkelsliperen. Oppmåling Støle kutter Prøvemontering rett etter på - "Fits like a glow" - Jim Carrey Her ser dere hvor mye av HKplata som ble kuttet vekk Her stresser jeg med å lage hull til den bakre HK plata. Tok ca 1 time eller noe, hadde nok tatt 5minutter med stikksag, men tok det likesågodt med håndsag Prøvemontering, må presse den inn litt, men den passer perfekt! Hovedkortplata var ca 0,5 cm for bred på den sida som er mot den bakre hovedkortplata. Så jeg tok en telefon til Støle A/S igjen og han var der på 5minutter sammen med sin trofaste vinkelsliper Nå mangler jeg bare å skru fast hovedkortplata, og kjøpe skruer og muttere til å feste den bakre hovedkortplata med! Planer for morgendagen: - Montere hovedkortplatene - Finne ut hvordan jeg skal lage "lokk" på toppen av kabinettet. Vurderer å bruke hengsler e.l? Hva tror dere? Har dere noen god løsning på det? Slik tenker jeg: Andre planer: - Montere PSU på et vis - Lage CD rack i plexi? - Lage hull til switch og vifter, evt også LCD og knapper. Endret 26. juli 2006 av fUzZy^ Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) Dag 3: Hovedkortplata montert, ikke den bakre HK plata. Passer perfekt Stresset litt med å få det så bra. Inni kabinettet før montering Jeg fikk litt sjokk da jeg så at jeg ikke fikk nedi PCI kort i PCI slotene... ...men det viste seg at jeg måtte bare at jeg måtte presse litt hardt, så gikk den nedi Her har jeg satt i boltene, og tatt på mutterene Stakk hit til Støle og lånte vinkelsliperen hans, resultatet ser dere over Slik ble det til slutt, ser ikke så bra ut på bildet, men i virkligheten så ser det faktisk bra ut Hva nå? Jo... i morgen så tenkte jeg at jeg kanskje skulle lage hull til plexiglasset. Må på jobb i morgen, så får nok ikke gjort så veldig mye i morgen, dessverre. Endret 26. juli 2006 av fUzZy^ Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. juli 2006 (endret) Dag 4: Ble desverre ikke noe hull til plexiglasset idag, var på jobb, gjorde noen ærend for mamma, men jeg har funnet ut hvordan jeg skal lage lokk på kabinettet! Var nede hos kameraten min som jobber på monter byggeforettning. Han kom med et godt tips, bruke en lang hengsel som dette: Skal ned å kjøpe den i morgen. Må pusse ned litt på kantene av kabinettet, slik at lokket passer perfekt oppå, nå så er det litt ujevnheter og så videre. Hvem vet, kanskje jeg begynner på å frese kantene i morgen? Satser på å få gjort en del i morgen! Skal høre med kameraten min -Frieddude- om han har noe plexi til meg. Skal ha klart plexi på høyresiden, kanskje et vindu også rundt 250mm vifta på toppen (i lokket) og skal mest sannsynlig lage CD rack i plexi Harddiskene skal også plasseres i denne CD racken med hjelp av sånne vibrasjonsdempere. Fikk switchen idag! Bilder: Fronten Bak Jeg og noen kamerater holdt på å skru på mopeden min. Potta var glovarm, og jeg var veldig utålmodig så jeg begynte å demontere den før den var kald... Dum som jeg var så synes jeg at blemma som kom, var så stygg at jeg rev den vekk. resultat = se over. Endret 27. juli 2006 av fUzZy^ Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. juli 2006 (endret) Dag 5: Litt støvete PSU? Denne skal rengjøres og så lakkeres svart Test for å sjekke om jeg fikk plass til PSU rett ved siden av hovedkortet - det gikk akkurat Plasseringen av switchen på dette bildet er feil, den skal egentlig plasseres over PSU'n Bare noen få centimeter klaring mellom PSU og DVD-rom Det gamle kabinettet ribbet Her jeg begynt på topp-lokket. Måtte pusse ned slik, pga hengselen Gjett hvilken side jeg har pusset på? Her har jeg frest ned kantene på lokket, ble ganske nice, eller hva? Topplokk montert Her starter problemet mitt... topplokket ble ca 0,5 cm mindre på alle sidene etter jeg freste ned kantene... det ble ikke så veldig styggt, men ikke så fint som jeg kan få det... Skal jeg lage nytt topplokk (tar 2-3 timer kanskje) eller skal jeg bare ha det slik? Flere bilder under Hva sier dere? Skal jeg lage ny? Tror jeg gjør det.... Vil ha dette kabinettet perfekt Hengselen Slik står PC'n nå... Rommet mitt ble sykt rotete etter jeg demontere hardwaren i det gamle kabinettet! Her må det ryddes Plexiglasset som -Frieddude- kom med i dag, tusen takk Litt knust og fullt av UV-tusj, men det fikser vi med stikksag og whitesprit Morgendagen: - Var ikke fornøyd med topplokket, så tror jeg kommer til å lage et nytt. - Kappe hengselen med vinkelsliper - Rydde rommet - Hvis jeg får tid så monterer jeg PSU og kanskje switchen NB: Kommentarer postes her Endret 29. juli 2006 av fUzZy^ Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. juli 2006 (endret) Dag 6: Fikk gjort en del idag også! Laget nytt topplokk, passer 95% ca Må pusse ned den ene kanten litt, så blir det perfekt! Fikk også laget hull til strømforsyningen! Har vært på krabbetur i kveld/natt så har ikke tid til å legge inn bildene før i morgen! Har forresten glemt å nevne at jeg har fått sponsorer! Vendur sponset meg med en vifte, + 20 prosent på alle andre silenX vifter og fri frakt. Hcs-electronics og kanskje bilxtra sponser meg også, men ikke sikkert med hva enda Får pakke fra dem snart., Bildene: Her har jeg og Støle kuttet ut hull bak til strømforsyningen Strømforsyningen har 2 vifter, en bak og en i bunn . Støle i action Fikk ikke tatt noen bilder av det nye topplokket. FIkk heller ikke tatt bilder av resten av hullene jeg laget til bryteren og hullet til størmkontakten. Men regner med å få gjort en del i morgen - så da kommer det bilde av det i morgen! Endret 30. juli 2006 av fUzZy^ Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) Dag 7: Hull til vinduet kuttet ut Litt ujevnt, så litt pussing måtte til. Hull pusset, og plexi kuttet Sånn går det når man ikke fester plexiglasset god nok Boltene festet Moj Ikke helt fornøyd med hvordan hullene til strømforsyningen ble, men skal lakkere strømforsyningen svart, også kabinettet, så da blir det ikke fullt så synlig. Fikk kuttet for mye over knappen så jeg kunne ikke feste den siste skruen Liten sprekk nede i venstre hjørne, men den synes ikke fra utsiden Har begynt litt på CD og HDD racken. Hva synes dere? Det nye lokket Begynner å ligne på noe nå Det begynte å regne å tordne så jeg tok kvelden... ...men akkurat nå som jeg skriver dette så sluttet det og regne og sola tittet frem, så kanskje jeg begynner på CD og HDD racken igjen Update Fikk gjort litt mer idag... Var ikke fornøyd med skruene som fester vinduet, så jeg mekket litt på det og testet litt men hvordan jeg skal ha slot-in. Før var det to skruer i hvert hjørne, nå er det bare én. Sparklet hullene. Er glad for kommentarer De postes her Endret 31. juli 2006 av fUzZy^ Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 6. august 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. august 2006 Dag 8: Stund siden sist update nå, 1 uke cirka. Har ikke fått gjort så veldig mye, har hatt ferie i ferien for å si det på den måten... det vil si ferie fra data, arbeidslogg og alt . Jeg har fulgt rådene som de i kommentar tråden gav meg - å fjerne boltene og heller lime fast plexiplaten bak! Kommer også til å kjøpe en chrome list e.l til å skjule kanten med. Kommer også til å kjøpe/finne en ny plexibit, den jeg hadde tenkt å bruke var full av riper, hull og UV-tusj så var bra at jeg ikke brukte den! Den gamle plexiplata, testet den i neonlyset jeg kommer til å bruke inni kabinettet. Som dere ser så er plexiplaten full av riper og merker. Her ser dere merker fra UV-tusj... fikk det ikke vekk. Pakken fra vendur.no 2 stk SilenX 120mm vifter Her har jeg sparkelt igjen hullene jeg laget til boltene... hvis ikke det blir bra så lager jeg bare en ny plate, har jo bare brukt 1/4 av alt materialet jeg kjøpte Har fått enda en sponsor! SHG! De sponsor meg med diverse kabler som S-ATA, IDE og strøm! Full liste over hva de sponser meg med kommer når jeg får varene fram dem. Tenkte jeg skulle begynne å arbeide mer på kabinettet i morgen! Tenkte jeg skulle kjøpe meg et 114mm hullborr til å lage hull til viftene. Jeg har også begynt å tenke litt på CD-racken: Hva tror dere om det? DVD slot-in er flyttet i bunn, og den DVD-rommen som er over den nederste skal byttes ut med en viftestyring (fant ikke modell til den). Og så 2 harddisker i toppen som festes med vibrasjonsskruer (fra 3.25 til 5.25) Hva synes dere? Kommentarer postes her Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 7. august 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. august 2006 (endret) Sponsorer og rydding I dag kjøpe jeg ny plexiplate og fikk 2 pakker i posten, en fra hcs-electronics og en fra Per Hagen A/S (Bilextra) 5 varer og 4 digre klistermerker fra Per Hagen A/S (Bilextra), er ikke plass til et på siden, så kanskje jeg klistrer et av dem under kabinettet Pushbryter som har en rar låsefunksjon, den kan låse seg hvis man vrir den rundt. Får se om jeg bruker den eller en annen Vanlig vippebryter Kontrolllamper/Signallamper. Disse var dobbelt så store enn jeg trodde, så jeg får se om jeg kommer til å bruke dem, vet ikke om jeg kan bruke dem engang. Hadde tenkt å bruke dem som power LED og HDD LED. Får se etterhvert... Fake bulginbryter uten lys Vakker bryter! Tror jeg kommer til å bruke denne istedet for en evt ekte bulginbryter som koster så alt for mye (nesten 300kr!) Vippebryteren Pakken fra hcs-electronics, 2 kalde katoder m/inverter. Dessverre virket ikke den ene katoden, men det gjør ikke noe. Skal bestille varer fra microplex snart! Kul S-ATA kabel med neonwire. (Flere bilder av den under) Ekstra lange vifteskruer (16mm) Fikk ryddet litt på rommet i dag, alt verktøyet og kabinettet lå foran klesskapet mitt og det ble litt stress etterhvert Før-Etter bilder: Ut med det gamle kabinettet, og flyttet CDspilleren til nattbordet Jeg har en dårlig nyhet for dere, men god for meg... Jeg har fått meg sommerjobb! Skal jobbe i kommunen i 2 uker. Fra om med idag til den 18. August. Skolen begynner 21. August så... blir nok mindre updates fremover, men skal prøve så godt jeg kan! Jeg kommer jo til å jobbe med kabinettet etter jobb, og etter skolen og så videre, men alt etter hvor sliten jeg er Denne uken så skal jeg jobbe 40 timer Først 8 timer i kommunen, så 1,5 time på senteret... Mandag: 3 timer Tirsdag til Fredag: 8 timer hver dag Lørdag: 3 + 1,5 time. ..såååå, vet ikke om jeg får så mye tid til å arbeide med kabinettet ,men jeg skal prøve! Endret 7. august 2006 av fUzZy^ Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 22. august 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. august 2006 (endret) Dag 9: Fikk gjort en del i dag, lenge siden sist nå! Bestemte meg for å bruke den fake bulginbryteren som powerknapp til PC'n. Den andre jeg hadde tenkt til å ha koster jo 300kr Så idag fikk jeg altså montert den knappen, borret viftehullene til 120mm viftene i front og montert dem. Fikk begynt litt på CD-racken. Mangler ekstra lange M3 skruer, så det må jeg skaffe før jeg kan få blitt ferdig med den. Fikset litt sparkling rundt vinduet, ble ikke fornøyd med resultatet, håper det blir bedre nå! Sparklet kun på den ene siden sist, det holdt ikke, så nå har jeg sparklet på begge sidene (altså, skruehullene som jeg festet plexiglasset med før) 19mm hull ferdig borret. Knapp montert, skal poleres Bak Oppmåling av ny plexiplate, brukte bare den gamle som mal. Meg i action Prøvde å få den litt mindre enn den forrige "versjonen" Kutting av plexiglasset Resultatet. Hater når rommet mitt ser slik ut. Ble ryddet rett etter jeg var ferdig for dagen (dårlig bilde) Fikk låne 111mm borr av en bekjent av onkelen til kameraten min :!: + en drill av kameraten min. Første viftehullet til 120mm vifta ferdig. Vibrasjonsskruer fra vendur. Litt for små kanskje, men de funker så halvveis. Tror jeg kommer til å bruke skruer. Her holder jeg på med DVD rommen, har loddet på ny bryter. Prøvde å skjule ledningen inni der Testet bare med en litt merkelig pulsbryter, tror ikke jeg kommer til å bruke den siden den har en slags låsemekanisme. Her pusser jeg viftehullene Måtte jo se hvordan det ble, ser jo greit ut, eller hva synes dere? Viftene fra vendur lyste faktisk bedre enn jeg trodde. Ganske tomt på venstre siden av kabintettet, mens hvis dere ser oppå kabintett så ligger det 2 plexibiter... Det er CD-racken Fikk ikke tatt bilder av når jeg laget den. NB: Kommentarer postes her Endret 22. august 2006 av fUzZy^ Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 23. august 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. august 2006 Dag 10: I dag spurte jeg elektronikk læreren min om han ikke hadde noen pulsbrytere til overs, jo da, det hadde han, mange ti talls. Så jeg fikk 2 stykker Så det jeg har gjort i dag er: - Montert knapp til DVD-rommen - Montert knapp til neon lys DVD - Power - Neon lys Testing av knappene Inni viften i front Ledninger, neonlys osv er random plassert. Litt bedre med den nye bryteren? Den andre jeg hadde planer om å bruke var jo sykt stor i forhold! Film av front panelet: (krever quicktime) http://www.thinkfuzzy.net/arbeidslogg/Dag10/front.3GP Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 24. august 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. august 2006 (endret) Ny datamaskin bestillt! På søndag bestillte jeg helt ny maskin! Spesifikasjoner: Asus P5W DH Deluxe Corsair TWIN2X-6400 2 GB 2 x 1 GB) CL5 Hiper HPU-4B580 Intel Core 2 Duo E6600 Samsung SyncMaster 940BF Sapphire Radeon X1900 XT Seagate Barracuda 7200.10 320 GB SATA Thermaltake Big Typhoon Pris: ca 13,500 kr ca () Fikk alt utenom CPU, HK, RAM og skjerm idag! Ble litt mer enn jeg kanskje hadde forventet, men når jeg først skal kjøpe ny data så må jeg jo kjøpe det beste, right? Har jobbet en del i sommer og har hatt lyst på ny maskin i lang tid nå. Klikk her for å se handlekurven: https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=33209 Jeg holder nå på å planlegge hvordan jeg skal unngå å lage et stygt hull til dvdrommen i front, så jeg trenger tips og idér: https://www.diskusjon.no/index.php?act=ST&f...=0#entry6551510 Endret 24. august 2006 av fUzZy^ Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 27. august 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. august 2006 (endret) Dag 11: Ja, nå begynner det virkelig å skje ting! Er ikke lenge før jeg er ferdig! I dag så fikk jeg gjort en god del, tenkte at jeg måtte gjøre litt idag siden jeg får lite tid i neste uke (skole) + at jeg må jo bli ferdig med kabinettet før jeg får den nye datamaskinen! (se spesifikasjoner over) I dag laget jeg hull til slot-in dvd-rommen, laget ferdig CD/HDD racken, lakket hovedkortplatene, fikset PSU hullene (bak og i bunn) Viste ikke da jeg begynte på prosjektet at jeg kom til å kjøpe ny PSU noen gang så derfor måtte jeg gjøre litt modifikasjoner, ble ikke veldig bra, men bedre! Hovedkort platene demontert, klare for å lakkes. Grå, matte og stygge som juling. Før... ...og etter første strøket på blank svart lakk CD/HDD racken i plexiglass! 3mm. Plexiet er ikke ripete, det er bare plasten som jeg ikke har tatt av Look at that, er det ikke nice? Fikk faktisk hullet perfekt, CDene går smertefritt inn (Takk for tips i kommentartråden!) Slik ser det ut overfra. Nice Litt pussing til venstre der som jeg borret hull til stikksagen og litt på kantene så blir det smooth! Inni Myyyyye rot! Ville ikke stå ute å arbeide idag, alt verktøyet lå på rommet osv, og det tar alt for lang tid å dra inn og ut materiale, verktøy osv så jeg jobbet liksågodt på rommet mitt Sjekk hiperen Den nye strømforsyningen var ulik bak så måtte for det første heise den nye med 13mm og for det andre så måtte jeg lage ny løsning bak (se siste bildet) Satt 4 timer og stresset med å få en diskettrom til å virke :!: . Er det mulig sier jeg... prøvde 4 forskjellige diskettrommer, ingen virket, så prøvde jeg ny floppykabel, det virket ikke, så fant jeg tilfeldigvis enda en floppy i boden. Først DA virket det! Masse fliser og dritt, brukte en duk til å dekke det verste med. Her ser dere hvordan "heisingen" ble. Ikke så galt etter min mening, så bare dumt ut med alle de hullene bak så derfor kuttet jeg likeågodt ut firkant(+halvsirkel). Skruehullene som ikke brukes skal sparkles. ------------------- Japp, det var dagens økt! På mandag begynner jeg igjen, kommer nok en update på kvelden! Da skal hele kabinettet sparkles, (alle skruehull? Se kommentartråden, har et spørsmål til dere hardware bruke) LCD-displayet kommer kanskje senere i høst, mest sannsynlig før QLAN begynner , skal vinne casemod compo, tror dere jeg har sjangs? Hehe. Har brukt hvert eneste øre på kontoen til den nye PC'n nå så LCD-displayet får vente, men det kommer, vent å se! Nå holdt jeg søren meg på å glemme viftestyringen her... hmm... den må jeg jo også få ferdig ja! Skal se om jeg ikke får gjort det nå på mandag, må få gjort det før jeg begynner å sparkle, pusse og lakkere. Slik ser forresten viftestyringen ut (uten 5.25 braketten) Kommentarer postes her Endret 27. august 2006 av fUzZy^ Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 28. august 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. august 2006 Dag 12: Fikk gjort litt på prosjektet i dag, må få se å bli ferdig snart, får jo den nye maskinen om 2 dager Fikk borret hull til viftestyringen, pusset nesten alle kantene (ikke flatene enda). Sparklet alle hull osv. Jeg pusset også hullet til DVD-rommen. 4 hull til viftestyringen ferdig kuttet ut, ble ikke 100% som dere ser, men det fikses med litt sparkel Bak Sparkel Ikke mye igjen nå Plexi-glasset er ikke blått, bare plasten som jeg ikke har tatt av enda. Slik ser viftestyringen ut. ...nei plexiglasset er ikke fullt av riper, plasten Vakkert Valgte å lakkere denne, man ser noen av de hvite prikkene i fronten, så jeg lakkerte den i svart. Bruke blank Quick lakk, kommer til å bruke denne lakken på resten av kabinettet også. Nice? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 1. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. september 2006 (endret) Lakkering: Testing av viftestyringen, viftene er bare plassert der for test. Kjøpte vinkler til å feste CD-racken til kabinettet idag. Fikk 10stk hovedkort spacere gratis av Lyngdal Dataservice! De har sponset meg med masse forskjellige skruer og så videre. Skruer og muttere til å feste vinklene i plexiglasset. Kommer sikker ikke til bruke flere enn 2-3 stykker, men greit å ha ekstra Stressa ræva av meg idag for å finne o-ringer, var innom 4-5 butikker (alt fra bilverksteder til rørleggere). Ingen hadde helt til jeg fikk et tips om at kanskje Traktor A/S hadde, så jeg stakk nedom en tur og fikk kjøpt 4 o-ringer! 2 stk til hver harddisk, har planer om å kjøpe enda en harddisk til vinteren (har bare 1 harddisk på 320GB nå.) Hovedkort spacere ferdig montert på hovedkortplata Etter 2 strøk med lakk (nei jeg lakkerte ikke innendør ) Monterte hovedkortplatene bare for å se hvordan det ble. Japp Ble ikke så galt dette vel, eller? SuperFix lim til å feste den ene siden av vinkelen til tre (så slipper jeg å få skruhull ut i fronten, skal feste den andre siden med skruer på plexiglasset) Kjøpte også 3 bokser til med lakk idag, to svart blank og en klarlakk. Bilde av en av vinklene som ble lakkert i dag Kabinettet ferdig lakkert med 6 strøk Helt OK finish, kunne fått det mye bedre, men har verken tid, penger eller lakk til å gjøre det så det ble ikke noe. Men det ble jo ikke galt, eller? Ganske fornøyd jeg! Inni ble det ikke bra finish, men inni skal man jo aldri se uansett så... Lakken ser føkka ut på dette bildet, men det er rett og slett fattig kamera som gjorde at det ble en slik effekt. Topplokket fikk også litt lakkering i dag, den fikk 6-7 strøk, var ikke enkelt å få den like fin som sidene på kabinettet, men det ble greit. Fronten igjen, gleder meg til å vise frem DVD slotin funksjonen på LAN -------- Det var alt for i dag, i morgen skal jeg lakkere bunnen, ha på klarlakk og så begynne å montere PC'n inni kabinettet Alltid like koselig med kommentarer De postes her: her Endret 1. september 2006 av fUzZy^ Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 1. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. september 2006 Harddiskoppheng: Var innom "Traktor A/S" i dag og kjøpte o-ringer. Så i kveld laget jeg harddiskoppheng! Første skrudde jeg DVD-rommen og viftestyringen godt til. Så tredde jeg på to o-ringer på harddisken og monterte de i plexiglasset med strips. O-ringene er 80mm og ikke 75mm som egentlig skal brukes, men det gikk fint. Koselig Sånn ser det ut fra siden. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 5. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. september 2006 Kabinettet er ferdig! Ja, da er jeg endelig ferdig med kabinettet! Fikk ikke tatt så mye bilder de siste dagene, men det gikk for det meste i lakkering og montering! Greide å ødelegge den gamle lysbryteren så jeg fikk en ny av den gamle elektronikk læreren min Fant ut at det var enklere å bruke kabelskoene fra den orginale bryteren som følger med noenlysene, enn å lodde på ledningene. Den gamle bryteren som er ødelagt, prøvde å fikse den, men gikk dårlig. Loddet for lenge på den så plasten smeltet rundt metallet som ble varmt. Den nye versus den gamle. Etter jeg monterte alt og skulle plugge i P4 kontakten så så jeg til min store forskrekkelse at ledningen var akkurat litt for kort... så jeg måtte tenke over en reserveplan i noen timer og kom på denne idén: 1 stk 20 til 24pins overgang og en gammel P4 kontakt. Etter litt lodding og kosing Elektrikerteip er oppskrytt Slik ble den til slutt, hadde ikke stor nok krympestrømpe til å ha oppå stripsene, men dette er jo bare en midlertidlig løsning. Hvis dere ser i fronte så kan dere se at de 2 lagene med klarlakk ble mislykket så jeg la inn litt papir bak fronten og lakkerte 3 lag til med klarlakk. Klar til lakkering, se resultatet i bunn. Den ene vifteforlengeren var ikke pen, så den måtte få en overhaling synes jeg, måtte jo ha noe å gjøre mens klarlakken tørket Loddeboltstativet som jeg har laget selv *stolt* Ble ikke så galt, men skal bytte til svartkabelstrømpe etterhvert. Mor kom opp med mat Da var kabinettet ferdig lakkert med klarlakk og ferdig monteret! Her er en del bilder: Til venstre er mottakeren til fjernkontrollen (se bilde av den under) og til venstre er et crappy webcam jeg fikk av en kamerat. Centeren min som står under til venstre for skjermen. Frontleft høyttaleren som leker DJ. Fjernkontrollen - elsk! Valgte å feste den på venstre side av kabinettet. Eyecandy =) Sjekk lakken, pent? Skjermkort og hovedkort klistermerker. Ikke så pen P4 kabelstrømpe, men den er bare midlertidelig som sagt. Veldig dårlig bilde, men her ser dere bak. Fant ut at WLAN antennen hadde magnet under foten så derfor festet jeg bare til hovedkortbrettet NB: Kommentarer postes her Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2006 Hei, beklager at jeg ikke har informert om dette før nå, men jeg har faktisk glemt denne tråden helt vekk... Desverre så er kabinettet brent opp - R.I.P Black Mamba Klikk på lenken under for å lese mer: http://blackmamba.thinkfuzzy.net/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå