Gå til innhold

Maskinen uler når prossessoren blir for varm

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har en xp 2500 Barton, som begynner å dra på åra tenkte derfor jeg kunne klokke den litt slik at jeg kunne vente litt med å kjøpe ny. Den er plassert på et Abit NF7 hovedkort (som jeg tror er problemet).

Jeg tok å søkte både på google og her på hardware.no, og det er tydlig at det er mange som har samme problemet. En løsning på dette var visst at temperaturmåleren var blitt plassert feil under prossessoren, slik at man måtte "brekke" den på plass. Prøvde dette, men ingen nei.

I følge MBM så blir prossessoren rundt 50 grader før den med en gang skrudde seg av, og så begynte å ule akkuratt som en ambulanse, dette skjer også uten at jeg overklokker, bare det skjer utrolig sjelden siden pcen nesten aldri blir så varm.

Inni biosen så er det noen ting med shutdown ved den og den temperaturen, men alle disse er satt til langt over 50 grader, så dette skal ikke være problemet.

Noen som har tips på hva jeg kan gjøre?

Endret av Canute
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å oppdatere bios? Det er godt mulig at det er en bug i boisen som gjør at den begyner å ule når temperaturen når 50 grader, selv om du har satt warning temp. på noe som er mye høyere.

Du kan jo også forsøke å resete cmos for å se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...