Canute Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 (endret) Heisann! Jeg har en xp 2500 Barton, som begynner å dra på åra tenkte derfor jeg kunne klokke den litt slik at jeg kunne vente litt med å kjøpe ny. Den er plassert på et Abit NF7 hovedkort (som jeg tror er problemet). Jeg tok å søkte både på google og her på hardware.no, og det er tydlig at det er mange som har samme problemet. En løsning på dette var visst at temperaturmåleren var blitt plassert feil under prossessoren, slik at man måtte "brekke" den på plass. Prøvde dette, men ingen nei. I følge MBM så blir prossessoren rundt 50 grader før den med en gang skrudde seg av, og så begynte å ule akkuratt som en ambulanse, dette skjer også uten at jeg overklokker, bare det skjer utrolig sjelden siden pcen nesten aldri blir så varm. Inni biosen så er det noen ting med shutdown ved den og den temperaturen, men alle disse er satt til langt over 50 grader, så dette skal ikke være problemet. Noen som har tips på hva jeg kan gjøre? Endret 24. juli 2006 av Canute Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Har du prøvd å oppdatere bios? Det er godt mulig at det er en bug i boisen som gjør at den begyner å ule når temperaturen når 50 grader, selv om du har satt warning temp. på noe som er mye høyere. Du kan jo også forsøke å resete cmos for å se om det hjelper. Lenke til kommentar
Canute Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2006 Hvordan oppdaterer jeg biosen? Har lite erfaring om akkuratt det området. Lenke til kommentar
C.H Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Du finner det som regel hos produsentens hjemmeside. Her har du link til hvordan du gjør det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå