Gå til innhold

marihøne på hvete

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du mistet exif? Da må du skjerpe rutinene med behandling av originalfiler. Aldri begynn å arbeide med en originalfil. Det første man gjør er å lagre en kopi, som man kan bearbeide eller resize.

Bildet er ganske stilig. Uvanlig format for slike bilder, og effektfull skrå horisont. Slik skal skråstilt horisont brukes hvis det skal fungere. Det eneste jeg vil sette fingeren på er at marihøna virker litt uskarp på meg.

Lenke til kommentar

Syns også det var en stilfull effekt å skråstille bildet slik. Regner med du har bearbeidet bildet ditt litt, siden croppinga ikke er noe standard format. Men som nevnt er marihøna litt uskarp, så jeg tok meg den frihet å ta bildet innom Photoshop i 3minutter, så kan du jo sammenligne.

marihnecopyhv5.th.jpg

Lenke til kommentar

enig i at marihøna er litt uskarp, men jeg synes ikke det blir så mye bedre etter at du har hatt det i photoshop bjoernstad. det ser for kunstig ut.

det jeg har gjort er å skarpe opp marihøna litt, litt bedre kontrast, og brukt darken blur på alt på utsiden av hveteakset som marihøna sitter på. ja, og beskjært og rotert litt da

Lenke til kommentar

Jeg likte det veldig godt, og plager meg minimalt at marihøna ikke er skarpere. Fine farger og liker crop'en godt, bevist skjev horisont gjør seg også godt, som enkelte har poengtert.

Eneste jeg kunne tenkt meg å gjort noe med, er det strået helt til venstre øvre hjørne, men jeg er pirkette på sånt.

Alt i alt et bra bilde, bra jobba.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...