Gå til innhold

Hvordan få et bakgrunnsbilde i en tabell til og...

Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg få et bakgrunnsbilde i en tabell til og strekke seg lenger jo lenger jeg gjør tabellen?

Jeg driver og mekker til et profiloppsett for siden jeg driver, og trenger å ha en tabell som kan strekke seg ettersom hvor mye informasjonstekst det er i tekstfeltet. Tabellen i seg selv er jo 0 problem, men jeg trenger og ha det slik at tabellbakgrunnen strekker seg. siden bakgrunnen er forskjellig tonet i hver ende for og matche alle andre bakgrunner. Så kjempeflott om noen sier meg hva slags kode jeg skal bruke for og gjøre dette. Eller for å få til noe likt det jeg mener. :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

om du skal bruke tabell som layout må du klippe bagkrundsbildet i tre. en topp, em midt og en bunn. sett toppen i øverste rad, høyde=bildets høyde, sett midten i rad to, denne vil repetere seg selv etter hvert som tekst legges til, og sett bunnen i rad tre, høyde=bildets høyde.

Lenke til kommentar
om du skal bruke tabell som layout må du klippe bagkrundsbildet i tre. en topp, em midt og en bunn. sett toppen i øverste rad, høyde=bildets høyde, sett midten i rad to, denne vil repetere seg selv etter hvert som tekst legges til, og sett bunnen i rad tre, høyde=bildets høyde.

6552332[/snapback]

Vet om det, men da må bakgrunnen, topp og bunn ha lik farge hvis ikke blir det feil. Uansett, gjorde det nå på den måten.

Hvorfor bruker du tabeller? Har du en link?

Fordi enkelte steder er det kjekt og bruke......

Siden jeg lager til er www.filmforumet.net

Bruker det til og lage til profiler for filmdatabasen....

Endret av c-h-r-i-s
Lenke til kommentar

Ja hvordan skulle du ellers gjøre det. Midtelen må repeteres, mens topp og bunn ikke må det... Samme farge? det er jo bare å lage et layoutbilde og klippe det i tre. Da blir det jo rimelig automatisk riktig :)

Forumregler skrives forresten i ett ord :whistle:AMO

Endret av Fløffi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...