mortensi Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Hei Kan noen gi meg sine beste argumenter for å partisjonere harddisken? Er dette en etterlevning fra den tiden da fil-blokkene ble store fordi man hadde 16-bits filsystem? Kjør debatt! mvh Morten Simonsen Lenke til kommentar
Mit Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 det kan jo være kjekt og ha en partisjon for programmer og en for diverse dokumenter, filmer og musikk etc. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Alle harddisker er partisjonert før bruk. Det kan godt være at det bare er en partisjon (primary), men den er likefullt partisjonert. Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Alle mine maskiner har disker som er partisjonerte. Syntes det er greit og legge fimer, musikk og annet ymse på andre stasjoner. Hvordan diskene er delt opp kommer litt ann på størrelsen på disken. Også er det lettvint når ungene roter til Windows (godt og ha noen og skylde på ) og jeg må legge det inn på nytt. Bruker forøvrig Norton Ghost så det er fort gjort. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Enig Og så kjøper man ny hd til spill og filer. Da kan man lage to partisjoner. På den første installerer man spill og på den andre legger man filer. NB1: Lese/skrive hastigheten er størst først på harddisken, så for spill så er det viktig at filene kan leses av så fort som mulig. For andre filer (dokumenter, iso, mp3, etc...) så er det ikke så viktig med maksimal lesehastighet. Forutsetter at windows ligger på en annen disk for max ytelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå