hean Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Er muligens på jakt etter ny bærbar og vil ha nyeste prosessor... ser det er mye Core-Duo prosessorer og går derfor ut ifra at Core2 som alle snakker om er direkte etterkommer av den. Hva er forskjellen på Conroe og Core2? Hvordan er disse prosessorene sammenlignet med en ordinær Inte Pentium 4 med HT? Håper noen kan komme ett klokt og presist svar uten at de må skrive seg i hjel :!: Lenke til kommentar
Mit Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 dette fant jeg på wikipedia.org Conroe The first Intel Core 2 Duo processor core, codenamed Conroe, is to be officially launched on 27 July 2006.[1] This processor is built on a 65 nm process and is intended for desktops, replacing the Pentium 4 and Pentium D. Intel has claimed that Conroe will provide 40% more performance at 40% less power compared to the Pentium D etter hva jeg har sett er det fire versjoner av core 2 duo: Conroe, allendale, merom og woodcrest. conroe og allendale er for desktop merom for bærbare woodcrest for servere alle disse yter mye bedre enn Pentium serien Lenke til kommentar
hean Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 conroe og allendale er for desktop Takker for svar, har nå grunnlag for å følge litt i trådene i forumet her. Går ut ifra at en av disse er en billigversjon men den andre er mer kostbar, vet noen hva som er hva av disse to? Lenke til kommentar
Mit Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 conroe er den ''dyre'' og har 4MB L2 cache. allendale er den ''billige'' med 2MB L2 cache Lenke til kommentar
hean Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 conroe er den ''dyre'' og har 4MB L2 cache.allendale er den ''billige'' med 2MB L2 cache 6551270[/snapback] Takker igjen, da vet jeg ihvertfall det jeg trenger å hvite for en stund. Var rimelig oppdatert for en stund tilbake men synes det har gått litt fort i det siste!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå