Gå til innhold

3 gutter vant 40 000 kr, som ble fratatt.

Anbefalte innlegg

At laglederen foreslår at pengene skal gis til et veldedig formål (slik jeg tolker artikkelen), høres fullstendig idiotisk ut.

6552024[/snapback]

Enig, har det vært jeg som bestemte hadde pengene gått til studier til barna

6553035[/snapback]

Men så bestemmer ikke laglederen... Han foreslår at pengene kan gå til veldedige formål siden guttene brøyt lagets regler. Jeg kan ikke se noen problemer med det.

EDIT: Jeg skjemmes over at jeg faktisk diskuterer dette. Det er ikke en sak i det hele tatt. Jeg tror dette må være årets agurk.

Endret av olsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde dere vist/tenkt over at foreldre som får has på ungene sine penger bruker dem på seg selv. gammel nytt, at det finnes foreldre som tar godt vare på pengene finnes også. derimot er du 16 år så er 10 tusen noe de absolutt bør få lov å bruke på seg selv. pc, instrument, moped. etc blir som en andre gangs konf.studi har du studielån, disse pengene her er noe å leve på.

Lenke til kommentar
Og foreldrene har full rett til å styre økonomien dems.

I de aller fleste tilfeller er dette helt feil. Ifølge vergemålsloven § 33 bestemmer personer over 15 år selv over penger tjent ved egen virksomhet, med mindre det blir uforsvarlig. Foreldrene kan dermed kun delvis styre økonomien deres. Har derfor en av spillerne lyst til å kjøpe for eksempel en sykkel for noen av pengene, så skal det mye til for at foreldrene kan stoppe dette kjøpet på lovlig måte.

Lenke til kommentar
Og foreldrene har full rett til å styre økonomien dems.

I de aller fleste tilfeller er dette helt feil. Ifølge vergemålsloven § 33 bestemmer personer over 15 år selv over penger tjent ved egen virksomhet, med mindre det blir uforsvarlig. Foreldrene kan dermed kun delvis styre økonomien deres. Har derfor en av spillerne lyst til å kjøpe for eksempel en sykkel for noen av pengene, så skal det mye til for at foreldrene kan stoppe dette kjøpet på lovlig måte.

6555372[/snapback]

Trodde grensen var 14 år men du må ta forebehold om at denne premien er vunnet på ulovlig måte og eneste måten de kunne få beholde den på var å la foreldrene bestemme. Ellers hadde automateierne tatt denne premien tilbake, derfor har nok foreldrene til disse ungene juridisk rett til å bruke disse pengene til hva dem vil....

Det jeg tror skjer er at foreldrene til disse barna avtaler sammen hva de skal gjøre slik to av guttene får pengene mens en av de ikke får noe, det hadde vært kjipt, ihvertfall for tredjemann :blush:

De pengene bør gå til noe fornuftig til ungene selv og det tror jeg nok de gjør... :thumbup:

Endret av Kameragutten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...