Gå til innhold

3 gutter vant 40 000 kr, som ble fratatt.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er bare rett og rimelig at foreldrene har kontrollen når det er såpass mye penger. De betaler jo faktisk klær og mat til guttene.

6550808[/snapback]

Så lenge de er under 18 år, er foreldrene forpliktet til å forsørge dem.

6550868[/snapback]

Og foreldrene har full rett til å styre økonomien dems.
Lenke til kommentar
Er bare rett og rimelig at foreldrene har kontrollen når det er såpass mye penger. De betaler jo faktisk klær og mat til guttene.

6550808[/snapback]

6550868[/snapback]

6550920[/snapback]

Er du 14 år eller over har du rett til å styre dine egne penger selv... penger som er satt på sperret konto i ditt navn til du er myndig kan heller ikke foreldrene dine røre.

Men dette tilfellet er jo så klart annerledes da de har vunnet på spill de ikke hadde lov til å spille, da var nok løsningen som ble valgt meget riktig :)

Lenke til kommentar
Syntes løsningen var helt feil. Hadde moren min tatt de pengene hadde jeg blitt rasende, hadde evt. satt dem inn i banken får hun fikk tak i dem.

6551017[/snapback]

Vel, eneste alternativet når de først fant det ut var jo at eierne av automaten hadde tatt tilbake pengene noe de rettmessig kunne gjøre.

Mange av foreldrene ville vel gitt ungene det likevel, kanskje til utdanning eller noe..... 40 000 mindre i studiegjeld er ikke til å kimse av

Lenke til kommentar

6550808[/snapback]

6550868[/snapback]

6550920[/snapback]

Enten de har rett til det eller ikke, er det utrolig egoistisk å bruke barnas penger til sin egen fordel.

Lenke til kommentar

6550808[/snapback]

6550868[/snapback]

6550920[/snapback]

Enten de har rett til det eller ikke, er det utrolig egoistisk å bruke barnas penger til sin egen fordel.

6551134[/snapback]

Jeg mente ikke at foreldrene skulle ta og bruke pengene selv, men at de hadde kontroll over dem slik at de blir brukt mer eller mindre fornuftig.
Lenke til kommentar

Faktisk er det ikke barnas feil at di existerer,så di skylder ikke foreldrene noen ting. :p

Di er nå dumme nokk så sier at di har vunnet 40k nå di er under 18 og di fikk ikke lov til å spille av laget heller.

Men synes og det er feil at di ikke skal få bestemme hva di kan bruke det til.

Konklusjon min;Di burde fått lov å fått en liten andel av beløpet.

Ivertfall di kronene di brukte på å vinne disse 40k. :!: :p

Og kanskje bruke di til utdanning,nå dn tia kommer.

Endret av terhi
Lenke til kommentar

13,300 (og trettitre :ermm: )

Dekker husleie de tre-fire første månedene på hybel, eller laptop til skolearbeidet.

Videre kan guttene bare glede seg over at de ikke blir nødt å tilbakebetale pengene, som de har vunnet på uretmessig spilling.

Lenke til kommentar
At laglederen foreslår at pengene skal gis til et veldedig formål (slik jeg tolker artikkelen), høres fullstendig idiotisk ut.

6552024[/snapback]

Enig, har det vært jeg som bestemte hadde pengene gått til studier til barna

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...