Gå til innhold

Fartskontroll, er jeg blitt tatt?

Anbefalte innlegg

Hei sveis!

Idag var jeg å øvelsekjørte privat, som en ganske nybegynner klarte jeg å kjøre i 90km/t på en vei der man skal kjøre i 80km/t, jeg vet ikke hvordan dette her er, vis jeg har blitt tatt hva risikere jeg da? utsettelse på førerkortet da?

Men uansett jeg legger med ett bilde av hvordan det ser ut på veien der, jeg er ganske usikker er ikke så hundre prosent med slikt.

På bilde er F fartskontroll boksen.

Den pilen som peker oppover er der jeg kjørte å det var ingen fotoboks på den siden av veien, kun på den andre siden, men det var en fotoboks lenger bortover veien men der kjørte jeg ikke så den er utelukket, men det som er spørsmålet da, kan denne fartskontrollen ta meg bakfra der? eller gjelder kun denne fotoboksen på andre siden av veien for motsatt kjørebane? takk for svar, engstelig... :(

Det var ingen fotoboks på min side av kjørebanen.

ereerebt1.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hæ? speedometer på 90 betyr at jeg kjørte i 80? den er vel drøy? men uansett, jeg kan føle meg trygg da? fordi det var en fotoboks på min side lenger bortover veien men den passerte jeg ikke.

Så jeg risikere uansett ingen utsettelse på førerkort? :)

Endret av monkeyboogie
Lenke til kommentar
Hæ? speedometer på 90 betyr at jeg kjørte i 80? den er vel drøy?

6550503[/snapback]

Nei den er ikke drøy... på 90kmt viser nåla fra 6-12kmt feil etter biltypen, hos meg er spidometer 90 lik 82kmt...

Så du er helt trygg...

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar

1. Du merker det GODT om boksen tar bilde.

2. For å bli tatt må sjåførens fjes være gjenkjennelig, så med mindre du hadde hodet ut vinduet og så bakover på tidspunktet, så er du vertfall trygg.

3. 90km/h i 80-sona er noen lapper i bot, dem tar ikke lappen, ei heller gir deg utsettelse.

4. Ang speedometer, så kommer det litt an på hvordan bilen er. Normalt er det 5-10% høyere på speedometeret enn reell fart, men om du f.eks har større dekk (rulleomkrets) enn orginalt, så kan dette være mindre. Speedometeret mitt har bortimot ingen feilvisning (målt med GPS) på sommerdekka, mens noe mer på vinterdekka (som er originalstørrelse).

Så nei, du trenger ikke bekymre deg nevneverdig. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...