rudolfrock Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Hvordan endrer jeg drive bokstaven på hdd'ene mine? Jeg satt nettopp inn ny hdd som jeg bruker som oppstartsdisk, men den heter G: nå, jeg vil at den skal hete C:. Den jeg hadde som oppstartsdisk før heter C: Lenke til kommentar
steinih Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Hvilket OS har du? Har du Win2000 eller XP kan du gjøre dette under Administrative tools --> computer management --> Disk management.. /steinih :smile: Lenke til kommentar
rudolfrock Skrevet 18. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2002 jeg har 2000, og jeg fant det faktisk, Men det stod noe om at det ikke går an å endre bokstaven på oppstarts hdd'en. noen som har gjort det noen gang? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Det er såklart ikke mulig. Oppstarts-hd'n må alltid være C: uansett (med mindre du la inn Windows på en annen bokstav fra starten av). Hvis du vil bytte den ut med en annen HD (som skal være c:) må du vel sette nåværende c:-disk som slave til den nye, og så formattere og fdisk'e den om til c: Eller.no. Det høres hvertfall logisk ut :razz: Går ikke å bare skifte den..C: er liksom sjefen over alle sjefer. Lenke til kommentar
rudolfrock Skrevet 19. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2002 vel, nå heter oppstartsdisken min G og ikke C. den som heter C er den gamle disken min... Lenke til kommentar
vegge Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Vet ikke om det er så lurt å flytte G: hvis du har OS installert på den.. Men skulle du i midlertidig tørre å prøve (med fare for å fucke opp alt) så må du først bytte C: F.eks. sette C: til å bli D: eller Z: for den saks skyld.. da kan du sette en annen partisjon til å være C: PS. Jeg tar ikke ansvar hvis OS-et ditt krasjer og du mister alle dine personlige dokumenter osv. :smile: Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Det er håpløst å gjøre det du tenker på. Windows har en rekke mapper og filer som peker på G:xxxx og hvis du skifter windows partisjonen til H: vil allikevel windows tro at filene/mappene ligger på G:xxxx Lenke til kommentar
Bullseye88 Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Hei Har selv gjort dette, det er ikke å anbefale! Brukte ghost for å flytte på dataene, så måtte jeg mekke meg et prog for som gjorde ca 27000 endringer i registry! Morten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå