Dr.Peedee Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Hei, min første post her på denne delen av forumet. Har akkurat annskaffet meg en Nikon D50 m/kit objektivet på 18-55mm + et ekstra nikkor af-s dx 55-200mm. Var i dyreparken i Kristiansand og knipset litt for å bli kjent med kamera da slr er helt nytt for meg. Synes det er mye å sette seg inn i. Men her er mitt første bidrag. Surekater som leker er artig å se på, men jeg lurer på om jeg greid å fange noe av det i dette bildet her. Bildet er beskjært en del da det opprinnelig fanget en del mere av omgivelsene. Dr Peedee Lenke til kommentar
conspiracy Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Klart og fint bilde, men føler ikke helt du har fanget "leken". Nå vet jeg ikke hva du har klippet bort som mest, men det hadde kanskje ikke gjort noen forskjell om du ikke hadde crop'et det ned så mye. Mener ikke dette er et dårlig bilde, men som du selv lurer på, så mangler det litt. Keep up the good work. Mye å sette seg inn i, finner fortsatt nye ting på mitt eget kamera. Lenke til kommentar
tuppetroll Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 (endret) Haha, det ser ut som det er en surukat med et hode i hver ende :!: Synes du har lykkes med å beskjære sånn at man kommer nærme nok, men bildet er kanskje litt kjedelig fargemessig. Edit: ikke mer kontraster, men bildet blir kjedelig av at alt går i bruntoner. Hadde vært fint med en kontrastfarge i bildet for å gjøre det litt mer spennende. Er det noe du har klipt vekk? Men en fin start på dslrfotografi Endret 24. juli 2006 av tuppetroll Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 Takker for tilbakemeldingen. Er nok mye brunt, ja. Og surekatleken var nok mere spennede for meg som så det. Blir jo gjerne sånn. (Hehe, det med et hode hver ende tenkte jeg faktisk ikke på før du nevnte det. Man ser seg blind. ) Ellers var bildet større som sagt, så jeg har klippet bort på sidene en del. Slik var det orginalt. Lenke til kommentar
conspiracy Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Takker for tilbakemeldingen. Er nok mye brunt, ja. Og surekatleken var nok mere spennede for meg som så det. Blir jo gjerne sånn. (Hehe, det med et hode hver ende tenkte jeg faktisk ikke på før du nevnte det. Man ser seg blind. ) Ellers var bildet større som sagt, så jeg har klippet bort på sidene en del. Slik var det orginalt. 6550452[/snapback] Ble fortsatt ikke noe som bryter opp det helt sorte området bak dem nei. Tenkte meg egentlig det. Hihi, la ikke merke til hode i begge ender jeg heller, før nevnt. Blir ofte sånn, jeg tok endel bilder av elv i skog, i mangel på bedre beskrivelse, stedet så veldig idyllisk og pent ut, men gjorde seg ikke på bilde i heletatt. :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå