Gå til innhold

Er det et bra kjøp? vannblokk, powerball, chipsett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tror jeg faktisk kan komme med en liten oppklaring i forhold til blandingen til Tt-gugga. Har sett på innholdsdeklarasjonen, og den tilsier glykol, eller som vi ville sagt: frostvæske ;) Grunnen til at den er grønn og ikke blå er vel forskjell i fargestoff.

Ok?

Det spørs vel om forklaringen / oppklaringen er god nok?

Jeg mener i alle fall å ha lest om fler enn én som har hatt problemer etter mixing av slike ting, så for min del ville jeg holdt meg unna.

Kjemi kan til tider være mer komplisert enn hva man leser ut av en etikett......

6557736[/snapback]

Etter min erfaring er det helt esensielt at en ikke blander forskjellige typer kjøleveske. Blander man f.eks. rød og blå, så har jeg erfart at det oppstår en ekkel rustfarge på vannet, og at denne etterhvert blir til en brun grøt som tetter igjen det meste.... :thumbdown:

Tror de fleste typer kjøleveske kan brukes, bare sørg for at det ikke er mer en en type i systemet om gangen.... :yes:

Off topic:

Jeg har kjøpt inn til vinteren. Blander 50/50 som skal holde til -47C. Da blir det hyttetur, med PC i januar og satse på kaldt vær, med radiator ut vinduet. Fatteren hadde -37C på hytten nå i vinter! Er i alle fall mye billigere enn et fasekjølingsett:yes:

Lenke til kommentar

Det spørs da hvor gode disse zalman vannblokkene er. Zalman er et meget godt merke som har mange bra kjøleløsninger. Men det er mest luft Zalman er gode på mener jeg da. Deres vannblokker ser litt dårlige ut, og er jo billige. Men jeg har jo ikke erfart dette selv da... Sitter med en Swiftec MCW60 blokk som jeg er MEGET fornøyd med. Men den kostet også 600kr. Men kanskje Zalman blokkene er like bra? Jeg bare skriver dette for å gjøre deg obs jeg.. :)

Lenke til kommentar

Jeg har sommer jobb med å klippe gress å får for hver gang jeg klipper. Takket være denne elendigetørke perioden kommer jeg ikke til å tjene like mye så jeg dråpper det hele og heller sparer til jeg skal kjøpe meg conroe til høsten (september) så dråpper jeg vann-blokk, powerball å hele sullamitten !

Tjener så alt for lite :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...