Gå til innhold

Er det et bra kjøp? vannblokk, powerball, chipsett

Anbefalte innlegg

Kan man blande frostvæske i den væska som fulgte..

.. med thermaletake bigwater 7x5 ?

Sikkert den samme væsken som fulgte med det første bigwater ...

Kan jeg bruke batterivann ?

Andre alternativer som man kan kjøpe på en bensin stasjon ?

Trenger svar raskt da jeg klarte å søle ut nesten alt av det som fulgte med så jeg for ikke brukt pc'n før jeg har noen mer og fylle med ...

BTW: Sitter på laptopen til moren min nå hvis noen skulle lure ...

Se lenger ned for handlevogn

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du kan jo like godt kjøpe batterivann og balnde inn litt frostvæske...

6550162[/snapback]

Så du mener at jeg bare skal ta batterivann og frostvæske?

Kan man få kjøpt sånn rust greie på en bensinstasjon?

Da kommer isåfall jeg til å ta meg en sykle tur etterpå :dribble:

Lenke til kommentar

et lite råd: IKKE bland frostvæske med væsken som følger med i slike sett.

Selv om det innledningsvis vil gå bra, er det tross alt muligheter for "senskader", i form av kjemiske reaksjoner som levring / avsetninger i trange passasjer i systemet.

Batterivann og frostvæske er det som er enklest å forholde seg til, og som fungerer uproblematisk i laange tider!

Lenke til kommentar

Ok moren min tilater ikke at jeg tar en tur ned til shell akkurat nå og sier at jeg må vente til imorgen :thumbdown:

Kan jeg blande ut resten med vann bare til imorgen ?

Kommer nok ikke til å pc'n så mye i natt heller ...

Da blir det 2dl medfølgende væske og 3dl vann. Funker det ?

Lenke til kommentar
et lite råd: IKKE bland frostvæske med væsken som følger med i slike sett.

Selv om det innledningsvis vil gå bra, er det tross alt muligheter for "senskader", i form av kjemiske reaksjoner som levring / avsetninger i trange passasjer i systemet.

Batterivann og frostvæske er det som er enklest å forholde seg til, og som fungerer uproblematisk i laange tider!

6550210[/snapback]

Jeg tror jeg faktisk kan komme med en liten oppklaring i forhold til blandingen til Tt-gugga. Har sett på innholdsdeklarasjonen, og den tilsier glykol, eller som vi ville sagt: frostvæske ;) Grunnen til at den er grønn og ikke blå er vel forskjell i fargestoff.

Lenke til kommentar

Oki, men nå har jeg kjøpt batterivann og frostvæske og fikk en lys-blå farge :cool:

Skal bare fjerne VGA blokka og sende den tilbake da den var alt for dårlig ....

pure_copper.gifflawless_contact.gif

Tenkte da å kjøpe meg da:

zmgwb1_380.jpg

og

zmnb47j_380.jpg

chipsetkjøler og Zalman vannblokk

Grunnen til at jeg også kjøper meg en chipsetkjøler er fordi den som jeg har nå klarer ikke å holde tempen nede ...

Er på 40grader idle uklokket ...

Hva synes dere ? Kommer til å endre litt på topic også :ohmy:

Her er en link til det jeg skal kjøpe ...

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Den Zalman-blokken tror jeg du vil få enda dårligere resultater med. Denne har stort sett bare et hull gjennom seg, virker det som. Zalman har redesignet VGA-blokken helt siden den revisjonen.

Og tør jeg spørre hvorfor denne blokken var "for dårlig"? Jeg har den gamle, med plexitopp, og denne skal være forbedret i "Aqua brazing"-versjonen. Den jeg har er jeg strålende fornøyd med, men skal ha en som kjøler minnet når jeg setter vannkjøling på den nye riggen.

Lenke til kommentar

Det rant nesten ikke noe vann i det hele tatt gjennom systemet da hulene på den var under halvparten så stor som på bigwater slangen og de andre delene

Det jeg har np er 10cm ID og 12cm OD

Noe jeg også syntes er merkelig er at jeg har 36grader idle på CPU og 38grader på full laod uklokket ....

Full laod er da noen timer med bf 1942 der CPu er 100% under bruk ....

Begynner å lure på om jeg for feil avlesning :hm:

Radiator vifte står på fult ...

Edit: tenkte på denne som VGA blokk men den har de ikke på microplex, da må jeg isåfall kjøpe fra amentio og der er alle de andre delene en god del dyrere ...

Prøver å få det så billig som overhode mulig så kanskje jeg skal droppe VGA blokk fram til jeg kjøper meg 7900gt og samtidig kjøpe meg en ordentlig god VGA blokk :hm:

JA JA her er bilde:

zm_gwb2_c_p-300x200.jpg

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

2 grader forskjell på idle og load er faktisk ganske bra! Det er ofte det som sier hvor god kjøling du har. Ett eksempel på egen rigg er snaue 20 grader forskjell på luftkjøling. Og har du noen målinger på strømningen på hvor mye blokken stopper strømmen? Det er ikke mange centimeterne den gir ekstra friksjon på grunn av mindre areale på strømningsbanen i forhold til resten av oppsettet. Det er få vannblokker som har like stort areale på sin strømningsbane som det er på resten av settet. Det er slangene som har størst lengde på strømningen, og dermed de som har størst motstand på strømningen.

Lenke til kommentar

synes nå at 36grader idle er mye hadde forventet 27-29 men da må jeg vel ha en ny dual radiator :hmm:

Men tror jeg venter med ny GPU blokk til jeg kjøper med 7900gt ...

Klarer meg uten da det uansett er liten vits i å klokke et gf4 mx440 :thumbdown:

Det var også CPU kjøleren som var synderen til alt bråket da jeg hadde en tt super orb med 2stk 60mm vifter eller noe sånt kanskje det var 40mm :shrug:

Pumpa bråka en del spesielt ned til 1st etasje der moren min sover om natta derfor la jeg 4 lag med boble plast under pumpa og vanntanken og igjen så for jeg lov til å sitte oppe på pc'n om natta :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg faktisk kan komme med en liten oppklaring i forhold til blandingen til Tt-gugga. Har sett på innholdsdeklarasjonen, og den tilsier glykol, eller som vi ville sagt: frostvæske ;) Grunnen til at den er grønn og ikke blå er vel forskjell i fargestoff.

Ok?

Det spørs vel om forklaringen / oppklaringen er god nok?

Jeg mener i alle fall å ha lest om fler enn én som har hatt problemer etter mixing av slike ting, så for min del ville jeg holdt meg unna.

Kjemi kan til tider være mer komplisert enn hva man leser ut av en etikett......

Lenke til kommentar

Ser nærmere på innholdsdeklarasjonen, og det står "ethylene glycol". Uansett, så blir det mindre vakkert med forskjellige farger++. Rent er renest, og da er det ofte det funker "best" ;)

P.S. Så forresten at Tt har kommet med nytt radiatordesign for ettermarkedet. Virker som om de leverer halv-ok løsninger i pakketilbudene slik at de kan selge skikkelige oppgraderingsløsninger. Ser bare på pumpe (M5 er kraftigere enn 7x5), vannblokker og nå radiatorer :hmm:

Endret av baronKanon
Lenke til kommentar
Fikk en nokså billig følelse av raditoren for da jeg skrudde av viften for å få festet på et støvfilter kom jeg borti radiatorens indre ...

Alle de alu. platene bøyde seg så vit jeg var nær dem :thumbdown:

Veit ikke om dette er normalt, er det det ?

6557906[/snapback]

Veldig normalt. Er tynne greier + at aluminium ikke er så sterkt når det ikke er en tykk klump av det så er som det skal være.

Bare vær mer forsiktig heretter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...