jgytten Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Hei! Har det forbanna problemet at mopeden ikkje vil gå skikkelig i oppovernbakke. Den vil bare dø vekk etter kvart som eg køyre oppover bakken. mopeden er en motorhispania Furia 6v med ninja effektanlegg, 21mm delorto,malossi trim reed, powerfilter, vacumbox og 93 dyse. Det at turtallet ikkje vil skjer kun i lange oppoverbakka, langstraker eller om man ikkje gir bånn på småstrekk. Skifte til trimcoil for å løyse probet? Thanks people! Lenke til kommentar
AimAr Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Det er en moped du kjører, ikke noe rakett Mer trim hjelper sikkert litt. Lenke til kommentar
jgytten Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Det veit eg og, eg vil bare prøve å få den til å gå skikkelig. Trim som eg har tenkt å sette på seinare er ein 28hk sylinder fra bidalot racing, og veiv som tåler belastninga. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Blir den for varm kan den gå merkbart dårligere og "dø ut" som du selv påpeker her Lenke til kommentar
jgytten Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Blir den for varm kan den gå merkbart dårligere og "dø ut" som du selv påpeker her 6555738[/snapback] Ja det kan nok hende, men ville ikkje det ha lyst å varmelampa først då? Mopeden blei hardere kjørt før da den hadde annen forgasser fordi den gjekk bedre Lenke til kommentar
kremt Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Skal ganske mye til før varmelampa kommer, kjente det på min egen moped, 3/4 gass i oppoverbakke i 1. gir, et par hundre meter oppover, 25-30 grader i luften, gikk merkbart dårligere på toppen ja Lenke til kommentar
jgytten Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2006 Ja kanskje det. Han eg kjøpte mopeden av for 2 år sida hadde aldri fått lampa til å lyse, sa iallefall han . Men med det oppsettet som stod på da eg kjøpte mopeden gjekk den lett 65-70km/t på samme plass som no kun greie maks 35km/t. Då den gjekk optimalt kjørte eg fra en 150cc atv med to stykker på, drog fra han da eg nådde 65km/t i oppoverbakke. Har prøvd massevis av dyser, men ingen ting hjelper skikkelig, bare bunndraget som blir merkbart bedre med større dyse. Men noen forslag om hva eg kan gjøre for å få den til å takle oppsettet no? Understreker at eg ikkje har montert noke trimsylinder enda. Kan det vere løysninga her? eller er det bare en trimcoil og bedre tenning som skal til? Kjekt å få høre hva andre folk har som erfaring, for eg har ikkje peil på akkurat hva som kan gjere dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå