Gå til innhold

dc++"stjeler downloaden min"?

tjuddi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-10-18 19:35, skrev tjuddi:

prøver ut dc++ etter at mange skryter sånn av det, men downloadhastighet på 30kb/s og upload på 60kb/s

hva gjør jeg feil dette "suger"?

Hvor rask linje har du? Prøver du å downloade fra mange på en gang? Hvor mange filer prøver du å downloade? Har du andre programmer gående som krever båndbredde? osv osv... Jeg kunne fortsatt lenge.

Gi oss mer informasjon, så kanskje vi kan svare.

Lenke til kommentar

har 1024/704 linje fra ngt. har jo brukt dc i flere måneder og synes dette funker bra foruten det dritkjipe utseendet. prøver alltid å kjøre download fra mange forskjellige maskiner på en gang slik at jeg får brukt hele båndbredden. men i dc++ virker det som om de som uploader får mye mere av båndbredden en meg?

Lenke til kommentar

Jeg liker ihvertfall ikke at det blir så sykt mange incomplete downloads. Laster du ned mange mer eller mindre små filer kan det ofte skje at noen av de er incomplete mens andre ikke er det. Blir utrolig forstyrrende mentalt å lete gjennom freedb.org for å finne ut om mp3 albumet er complete eller ikke.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-18 20:07, skrev tjuddi:

har 1024/704 linje fra ngt. har jo brukt dc i flere måneder og synes dette funker bra foruten det dritkjipe utseendet. prøver alltid å kjøre download fra mange forskjellige maskiner på en gang slik at jeg får brukt hele båndbredden. men i dc++ virker det som om de som uploader får mye mere av båndbredden en meg?

Du kan ikke forvente å få brukt hele båndbredden på en enkelt download. Jeg har 100 Mbit og er fornøyd om jeg kommer opp i mer enn 200 kB/s utenfor NTNU.

Dessuten tror jeg ikke at det er noen hastighetsforskjell mellom NMDC og DC++.

Løsningen tror jeg må bli å la PC'en stå på over natta. Det er vel ikke noe problem med ADSL.

Lenke til kommentar

DC(++) er tungt belastet og speeden på din download kan svinge opp og ned no voldsomt...kommer ann på hvor mange som laster ned fra samme person som deg selvf.

Har somregel bare 20-30 kb/s på 704/128 ADSL linja mi på DC(++) men hender jeg finner folk med "Go linjer" som T1/T3 og da ligger det mot 90 KB/s

Er for mange 14'iser på DC som bare logger av når de er færdige med sitt og du sitter med ei 80% ferdig fil som hadde vært ferdig om 20 minutter :sad: er ikke alltid noen har samme fila som det du lasta ned...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...