Fløffi Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 (endret) Hei. Prøver å lære meg CSS-opsett istedet for tabeller men jeg sliter litt innimellom. Har et bakgrundsbilde som har en farge (grønn), og en hvit stripe i midten. Problemet er å få posisjonert teksten, som skal ligge inni den hvite stripa, slik at den ligger der den skal selv om man resizer vinduet :S uansett om jeg bruker posistion absolute eller relative så flytter teksten seg ut av den hvite stripa når man resizer. Jeg vil også ha meny-teksten til å ligge oppå headeren (i det rosa feltet), men det går ikke, for med margin-top:0 legger teksten seg rett under headeren. har satt høyden på headeren til 220px. css * { margin: 0; padding: 0; } html { background: url("bg.jpg") fixed top center; height: 100%; width: 100% } body{ background: url("textarea.jpg") fixed top center repeat-y; min-height: 100%; width: 100% } #hode { background: url("header.jpg") no-repeat top center; height: 220px; width:100%; padding: 0; } #innhold { width: 655px; float: left; display: inline; margin-left: 25%; margin-top: 5px; padding: 0 0 130px; } bildene edit: flytter bildene dit de skal jeg. i innlegget altså ja, det er ikke slik siden skal se ut til slutt da. bildene skal kun hjelpe meg til å se hvordan jeg skal gjøre dette - de er grelle, jeg vet Endret 25. juli 2006 av Fløffi Lenke til kommentar
Dustwave Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 slik jeg ser det, kan problemet ditt være float'en.. prøv å posisjoner teksten riktig uten å floate selve div'en som den står i Lenke til kommentar
Fløffi Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2006 slik jeg ser det, kan problemet ditt være float'en.. prøv å posisjoner teksten riktig uten å floate selve div'en som den står i 6554352[/snapback] Nope, uten floaten sklir teksten helt ut over hele siden. Vidde og det ignoreres tydeligvis Andre sider som posisjonerer teksten sin har ikke det problemet, må jeg ha en hovedcontainer som er midtstilt eller no wrapper-greier? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå