kayes Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 (endret) Heisann folkens! Er det noen av dere som kan anbefale noen bøker som kan styrke hukommelsen, lese ferdigheter og generellt sett hjelpe meg til å bli en litt mindre distre person? husker alt for dårlig, og har hørt at det finnes en del gode bøker der ute med tips og triks om hvordan man kan hjelpe seg selv til å ordne dette. på forhånd takker Endret 24. juli 2006 av kayes Lenke til kommentar
Patience Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Bjørn Ringom er en veldig dyktig forfatter som har skrevet en bok om akkurat det temaet :-) Lenke til kommentar
kayes Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 Bjørn Ringom er en veldig dyktig forfatter som har skrevet en bok om akkurat det temaet :-) 6549420[/snapback] Takker Lenke til kommentar
Patience Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 No problem :-) Tok ikke lange tiden :-) Lenke til kommentar
ttt Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Kanskje forslaga i følgande tråd kan vere av interesse. Tråden handler rett nok om studieteknikk, men det kan sikkert vere nyttig. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=600606 Lenke til kommentar
Patience Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 (endret) La meg gi deg et lite tips; La oss si at du skal huske "x" Som du kanskje allerede vet - så er det lettere å huske ting som du kan knytte opp mot noe.. Her er en måte å huske ting via den metoden. Se for deg at du kjører på en vei.. og kommer til et lyskryss. I det lyskrysset er det to retninger. En til "x" og en til "y". Siden du nå skal huske "x".. så er regelen å huske at du "kjørte" til venstre.. Ikke glem å se for deg stedsnavnet "x" og at du svinger til venstre.. Plutselig husker du det.. EDIT: Du må variere retningen for å ikke skape et mønster. Det skal ikke alltid være til venstre. Men også flere retninger. Endret 24. juli 2006 av Patience Lenke til kommentar
kayes Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 La meg gi deg et lite tips; La oss si at du skal huske "x" Som du kanskje allerede vet - så er det lettere å huske ting som du kan knytte opp mot noe.. Her er en måte å huske ting via den metoden. Se for deg at du kjører på en vei.. og kommer til et lyskryss. I det lyskrysset er det to retninger. En til "x" og en til "y". Siden du nå skal huske "x".. så er regelen å huske at du "kjørte" til venstre.. Ikke glem å se for deg stedsnavnet "x" og at du svinger til venstre.. Plutselig husker du det.. EDIT: Du må variere retningen for å ikke skape et mønster. Det skal ikke alltid være til venstre. Men også flere retninger. 6549538[/snapback] Hehe det minner meg om noe jeg gjør ofte, altså skrive en huskelapp men glemme og lese den Lenke til kommentar
kayes Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Bestillte denne, bra omtale og virker som en oversiktlig og grei bok http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt....=1641524&rom=AK Lenke til kommentar
Biera Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Jeg leste en fantastisk bok om å forbedre hukommelsen! Den het, øhhh... Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Memo er uten tvil den beste hukomelseboken jeg har vært borti. Kan anbefale den på det sterkeste. Lenke til kommentar
Stolrygg Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 (endret) Memo er uten tvil den beste hukomelseboken jeg har vært borti. Kan anbefale den på det sterkeste. 6597368[/snapback] Jeg kan vel også anbefale Memo. Endret 5. september 2006 av Stolrygg Lenke til kommentar
snerken Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Memo Håndboka er bedre enn Memo Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 "Bruk hodet bedre" av Tony Buzan er en klassiker. Jeg har ikke lest den selv, men kjenner flere som har anbefalt den. Lenke til kommentar
P1ndy Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Memo er uten tvil den beste hukomelseboken jeg har vært borti. Kan anbefale den på det sterkeste. Memo er genialt..! Kan brukes båre til reading for pleasure og for å lære seg memoreringsteknikker som virkelig kan hjelpe deg på skolen og ellers.. Den boken er så genial jeg det burde vært laget en tråd om den..? Lenke til kommentar
Kenny_NOR Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) Bumper opp denne jeg , da det er noe jeg lurer på. Er det noen forskjell på de to Memo bøkene der ute ? "Memo-håndboka" - den enkleste veien til bedre eksamen" "Memo" - den enkleste veien til bedre hukommelse http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.d...7851&rom=MP http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.d...8852&rom=MP Endret 4. desember 2007 av Kenny_NOR Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Memo-håndboka tar i større grad for seg egne teknikker for å huske skolerelaterte ting. Lenke til kommentar
Kenny_NOR Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Okay , tror jeg går for den da. Takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå