Gå til innhold

Lage et script - hvor starte?

Anbefalte innlegg

Tittelen er jeg sikker på engang beskriver problemet mitt, men jeg skal prøve å forklare så godt jeg kan. Jeg skal da lage et nyhetsscript, men jeg har lyst at det skal være bra koda, og i tillegg til det være veldig fleksibelt og gjøre arbeidet mitt veldig enkelt. Jeg har ikke anelse om hva som er rett og galt, og hva flinke folk vil si om ditt og datt. Hvordan ville du gjort det, hva ville du starta med å gjøre?

Vel jeg har prøvd meg litt fra: Først starta jeg å se på diverse script som er ute å går, alt fra forum til gjestebøker. Men alle er jo så forskjellige! Og jeg vet ikke helt hvem jeg skal følge. Hva er bra og hva dårlig er ikke jeg rette person til å svare på, derfor jeg lager denne tråden. Eneste felles jeg fant til en del av dem var at de har en klasse DB som kjører spørringer etc. Og templatesystem til å med til administrasjonspanelet. Ja, det er noe jeg ikke forstår! Hvorfor til administrasjonspanelet?! Det må jo være totalt meningsløst! Du kan ikke endre Word sitt design, el.! Og det er sikkert 1 % av verdensbefolkningen som i det hele tatt har endra phpBB sitt administrasjonsområde! Jeg ser ikke poenget…

Så, jeg tenkte til mitt nyhetsscript så skulle jeg bruke dette:

http://pastebin.no/199

Skulle jeg endre noe så ville det bli lettere. Men da får jeg også på en måte samme system i hele panelet. Og kildekoden i HTML blir veldig pen faktisk!

Jeg har også tenkt ut noe, jeg elsker å ha feilmeldingene over formen, og beholde verdiene som var skrevet hvis noe går gale. Så jeg bestemte meg for å lage en klasse der som tok var på alle formene mine i funksjoner:

http://pastebin.no/200

Ja, dere som kan det, hva mener dere? Jeg føler jeg har glemt å ta opp noe, men jeg kommer ikke på det nå. Noen forslag hvor jeg skal starte med nyhetssystemet mitt?

Glem det, jeg skal lage eget, jeg nekter å bruke wordpress el. Så ikke engang ta det opp ;).

Tusen takk! :)

Endret av Beethoven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...