skylinepower Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 jeg fikk 2 sprengte høytalere en dag her og jeg holder på og lager en kasse til den, men spørsmålet er går det an og reparere sprengte høytalere? kanskje gal plassg spørre hvis det passer bedre en annen plass så spør jeg om moderatorene kan flytte det dit Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Sprengt er nokk sprengt dum ingenting å gjøre med det. Er du heldig så kanskje du ikke merker så mye til det så lenge du spiller på lavt volum. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 (endret) går ann og går ann... alt er mulig for gud og elektrikere det som skjer når du "sprenger en høyttaler er at isolasjonen i spolen smelter slik at spolen blir kortere, det er selvfølgelig mulig å gjøre noe med, men det er rett og slett ikke verdt det Endret 24. juli 2006 av SirAmp Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Spørsmålet er; hvor mye penger har du virkelig lyst til å bruke? Jeg går ut ifra at det er membranet eller spolen som er ødelagt, og da er det rekoning som må til. Hvilken produsent har laget elementene? Så lenge man ikke kan rekone selv, så blir det som regel en dyr affere. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Dette kan gi en om noe kortvarig, så i hvert fall kanskje en smule tilfredsstillende effekt: Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Som mange andre her påpeker, dette er ett meningsløst prosjekt. Hadde du hatt kunnskapen du trenger til å gjøre dette, så hadde du ikkje trengt å spørre her på forumet Kjøp nye elementer Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Som mange andre her påpeker, dette er ett meningsløst prosjekt. Hadde du hatt kunnskapen du trenger til å gjøre dette, så hadde du ikkje trengt å spørre her på forumet Kjøp nye elementer 6549787[/snapback] Jeg tror vi går for det ja Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 (endret) Er da ikke så dyrt å rekone et element? Husker at det koster/kostet 1/2 part av ny å rekone en 15" CERWIN-VEGA element på hifiklubben Endret 24. juli 2006 av taz Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Mitt første spørsmål dukker opp igjen; Hvor mye penger har han virkelig lyst til å bruke. Med tanke på at han fikk elementene i utgangspunktet, så blir det som regel til at man ikke vil bruke penger på å reparere de Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Er da ikke så dyrt å rekone et element? Husker at det koster/kostet 1/2 part av ny å rekone en 15" CERWIN-VEGA element på hifiklubben 6549967[/snapback] Men det er vel arbeidstid det går på når man rekoner et element? Hvis det er tilfelle, så kan det godt hende at det for trådstarter vil koste langt over halvparten av verdien på elementene hans å få dem rekonet? Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Arbeidstid + materialer Vi trenger egentlig et svar fra trådstarter om merke og modell på elementet. Hva som vil lønne seg, og ikke lønne seg blir umulig å spekulere i, da noen merker er vanskeligere å rekone enn andre. Det fører til at man må sende elementet til en "spesialist", som da vil koste betraktelig mer Venter i spenning! Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Er da ikke så dyrt å rekone et element? Husker at det koster/kostet 1/2 part av ny å rekone en 15" CERWIN-VEGA element på hifiklubben 6549967[/snapback] Nå er det stor forskjell på å sette på en ny kon når spolen er iorden, og å reparere en ødelagt spole. Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Er da ikke så dyrt å rekone et element? Husker at det koster/kostet 1/2 part av ny å rekone en 15" CERWIN-VEGA element på hifiklubben 6549967[/snapback] Nå er det stor forskjell på å sette på en ny kon når spolen er iorden, og å reparere en ødelagt spole. 6550054[/snapback] Ikke nødvendigvis Noen produsenter leverer et rekoningssett i flere deler, altså; membran, spole og oppheng - separat Men vanligvis så kommer settet komplett, med membran, spole og oppheng som allerede er satt sammen. Dessuten har så godt som alle rekoningssett jeg har vært borti, kommet med alle nødvendige deler for en komplett rekoning. Og hva er da poenget med å kun bytte 1 eller 2 deler? Det skal sies at mer kostbare produsenter og High-end merker sender ut enkeltdeler. Men om det i det hele tatt finnes rekoningssett til disse elementene, som jeg antar er billig-elementer (siden de ble gitt bort i utgangspunktet), så er jeg ganske sikker på at dette settet kommer komplett, ferdig sammensatt - om det i det hele tatt finnes Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Er da ikke så dyrt å rekone et element? Husker at det koster/kostet 1/2 part av ny å rekone en 15" CERWIN-VEGA element på hifiklubben 6549967[/snapback] Nå er det stor forskjell på å sette på en ny kon når spolen er iorden, og å reparere en ødelagt spole. 6550054[/snapback] Dette er for å bytte alt.. Kun ramma/magneten gjenbrukes.. Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Riktig Men, det hele ligger på trådstarter nå, så det ville jo vært fint om han svarte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå