bakela00 Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Hei... Er ganske idiot når det kommer til bil, men har ganske grei teknisk forståelse. Har bare aldri eid bil før nå.... Håndbrekket mitt er usansynlig dårlig.. Tar nesten ikke i d hele tatt.. Dette bør jeg vel greit kunne fikse selv, eller må man på verksted? Bilen det er snakk om er en audi 80 1,8, 91 modell Hvordan skal jeg gå fram for å fikse dette? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Sjekk bremsene bak for slitasje du... Er det skiver bak, eller trommel brems? Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Vist du tar av trekke på håndbrekke vil du finne en mutter du kan skru på, denne vil stramme vaieren... Det burde holde en god stund. Lenke til kommentar
nokiakiller Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 på den bilen så er det mest truligt tromler (standard på 1,8 audi 80) det du må gjøre for og stramme håndbrekket er og få bilen på en grav eller en bukk, skru av 2 varmedeksler, stramme skruen mellom hoved vaieren og de vaierene som går ut til tromlene/kaliprene. mvh nokiakiller Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Du kan også stramme skruen som sitter på selve håndbrekket, men ikke ubegrenset hva du kan stramme der heller selvsagt Lenke til kommentar
bakela00 Skrevet 25. august 2006 Forfatter Del Skrevet 25. august 2006 beklager at jeg ikke har svart på tipsene... har hatt trøbbel med pcen+ ferie... Nokiakiller - Skal få låne bukk å prøve det du sier kremt - Aner ikke hvordan jeg skal komme meg til der... Sitter en "plastboks" over brekket og jeg kan ikke se noen skruer der.... Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Dra på biltema og kjøp haynes sin reparasjonshåndbok til bilen din..den er gull verdt til sånne ting som dette. eventuelt bestille den fra www.automobilia.no Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Du kan også stramme skruen som sitter på selve håndbrekket, men ikke ubegrenset hva du kan stramme der heller selvsagt 6552156[/snapback] 1. Dette merker du hvis du kan trekker brekket helt opp. Husk at ene wiren kan være røket. Da har du bare brekk på ene bakhjulet. 2. Hvis dette ikke løser problemet må du åpne tromlene bak for å lete etter feil. Slitte bremser, fastrustet mekanikk osv kan være årsak. Her har du sikkert god nytte av en Haynes bok. Lenke til kommentar
bakela00 Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 Takk for gode svar Har fått fikset det nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå