Gå til innhold

kanontilbud ved felleskjøp av dell lcd 24" og 30"


souljah

Anbefalte innlegg

Da var planen klar.. 2405`en min skal bli soveroms-tv.. funnet en fin fin standalone tv-tuner med dvi :) Jeg burde vel egentlig heller solgt den, men jeg klarer bare ikke, den har et enormt sortnivå og ikke en eneste død pixel!

 

Men gruer meg til å få nakkeslengskade når jeg får 30"`ern :O Skrivepulten min er bare 60cm dyp..

 

Ang. donasjoner etter alle har fått skjermene sine så kan vi jo bare sende en pm til Bjørn der man spør om kontonummer, så kan de forskjellige selv velge hvor generøse de vil være :w00t: Tro meg, det er en god del administrativt arbeid og litt logistikk å ordne denne avtalen. Så hadde han fått inn noen tusen vil det jo kompensere for arbeidet. Det er uansett ikke rare summen fra de enkelte før Bjørn i realiteten har fått 50% rabatt på skjermen sin, noe han fortjener :thumbup:

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitter her og tenker selv. :p

 

24 tommer er jo helt fantastisk fristende.

 

Jeg er i en vurderingsfase, tjener minimum 12750kr på 4 ukers jobbing, dvs bruke ca 2,5 av de ukene på en pc-skjerm... Det er på kanten! :)

6575360[/snapback]

 

 

Husk at det ikke en hvilkensomhelst skjerm!

 

Det er en widescreen-skjerm, og det er en veldig god skjerm.

 

Mitt dilemma er om jeg egentlig skal kjøpe nå eller vente til sen-høsten\vinteren og handle meg en projektor som skal(etterhvert) forsyne hjemmekinoen med noe visuelt vakkert.

Lenke til kommentar
Ang. donasjoner etter alle har fått skjermene sine så kan vi jo bare sende en pm til Bjørn der man spør om kontonummer, så kan de forskjellige selv velge hvor generøse de vil være  :w00t:  Tro meg, det er en god del administrativt arbeid og litt logistikk å ordne denne avtalen. Så hadde han fått inn noen tusen vil det jo kompensere for arbeidet. Det er uansett ikke rare summen fra de enkelte før Bjørn i realiteten har fått 50% rabatt på skjermen sin, noe han fortjener  :thumbup:

6575660[/snapback]

 

Vel, prisene på dell-skjermene har jo gått opp og ned på forrige modellene(der de i utgangspunktet kostet rundt 10k, og har gåt ned til ca 7k) så om det er noen som ikke vil ha billig skjerm nå, så kan de sikkert vente en måned eller to, og få samme tilbud (kanskje bedre også..siden frakten er inkl.).

Lenke til kommentar

Ikke for å lage krøll på tråden :)

Men projektør kan iallefall jeg varmt anbefale (10.000kr+, LCD basert). Men legg inn i budsjettet pæreskift hvert 2. år, rundt om 3000kr. Ikke gratis med andre ord, men så snakker man også om 84"+ easy. 1280x720 er veldig greit å spille på også, det blir ikke grovt men heller veldig analogt når det først projiseres på lerretet. Det som er litt surt kanskje nå, er at det allerede er LED-baserte projektører ute på markedet, og....det spørs nok om ikke en av DELL skjermene her ville hatt en lengre levetid og nok vært et mer fornuftig kjøp.

 

Meeeen, projektør!=fornuft :)

Lenke til kommentar

Det er full garanti og reklamasjonsrett på skjermene,

 

når det gjelder angrerett, så vil vi ikke ha det, ettersom vi da ville være nødt til å angre hele avtalen og sende alle skjermene tilbake, dermed er det like greit å si at vi ikke har det. Følgelig vil vi ikke kunne benytte angreretten på en skjerm, og beholde alle de andre.

 

Men som sagt vi har full garanti og reklamasjonsrett på skjermene.

Lenke til kommentar
Hvordan er det med garanti mot døde pixler?

6586253[/snapback]

 

tror 5 døde eller fargede pixler er normalt for industristandard, så under 5 kan ikke klages på... arrester meg om det er feil.

 

edit: sakset fra dell.no

Vær oppmerksom på at det kan forekomme pixelfeil på LCD skjermer. Dette skjer ved at det kommer små punkter/pixlar som forblir konstant mørke eller har en lys missfarge. Dell bytter I henhold til servicenivået og i overenskommelse med industristandarder skjermer med pixelfeil. Det godtas til og med 5 defekta pixlar. For mer informasjon se:

https://support.euro.dell.com/support/topic...&langid=1&s=dhs

 

edit2: linken er død, men lar den stå i tilfelle dell fikser det...

Endret av jalejale
Lenke til kommentar

Skulle tro at det må være mulig å presse prisen ytterligere. Dette sider jeg med bakgrunn i at 24" koster idag 4500 kr på dell.com (amerikanske sidene). Dette er riktignok en tilbudspris, og det er i utlandet, men det gjør meg mistenkelig til prisene Dell Norge selger skjermene for.

 

Edit: Vet at tiden holder på å renne ut, men kanskje det kan lønne seg å utsette fristen en dag for å ta en telefon til han karen på dell og konfrontere han med dette?

 

Edit 2: Hehe, det er faktisk billigere å kjøpe en tur-retur billett til New York med fly for å hente skjermen enn å kjøpe den til fullpris i Norge.

Endret av squabbish
Lenke til kommentar

jeg er enig med deg det er en heftig prisforskjell europa vs usa

 

dog at diverse audio video og data produkter er mye billigere i usa er jo ikke akkurat en nyhet.. sånn har det jo alltid vært med amerikanske produkter, en pris for amerikanerene og en annen for resten av verden...

 

vi ser jo ofte samme tendens med med f.ex apple produkter

ex ipod'er

 

men det er verdt å huske at amerikanske priser oftest er eksklusiv "salestax" som varierer fra stat til stat, men denne der som oftest en del lavere enn den norske mva'en- ergo så hvis vi skal sammenligne mer rettferdig så må vi trekke fra den norske mva 7192.50 - 25%mva = 5754.00. dette er jo fortsatt 1254 over den amerikanske prisen, dog så har vi i norge langt bedre lovfestede garantier og reklamasjonsrettigheter enn det amerikanerene har..

 

edit: se ipod igjen, når f.ex hardisken i en amerikansk ipod ryker etter 13måneder er amerikaneren phuxxxed mens en nordmann ville "eie" apple edit slutt

 

men når alt dette er sagt så betaler europeerer generelt langt mer for denne type produkter enn det amerikanere gjør..

 

men om vi sammenligner dette tilbudet med andre skjermer som er tilgjengelige på det norske markedet så kommer vi veldig bra ut synes nå jeg

Endret av souljah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...