mongojarle Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 (endret) for å kjøre nativ oppløsning på 30" over DVI må man ha skjermkort som har dual-link. merk deg at dette ikke har noe med hvor mange dvi-kontakter du har bak på skjermkortet... man må også ha en dual-link kabel, men regner med at den følger med skjermen eksempel på skjermkort som støtter dual-link er: nVidia GeForce 7800GTX og noen GT og bedre radeon x1800xt (??) og bedre (vet ikke hvor det begynner edit: også var det egentlig en ting jeg lurer på som kanskje kan være av allmenn interesse. som kjent så kommer det jo hele 3 kolli når man kjøper en skjerm fra dell (en eske med skjermen, en med manualen og en med strømkabelen) hvordan gjør du Bjørn Inge det med dette? hvis du skal sende alle tre eksene videre vil jo dette medføre ekstra porto... en annen løsning er å åpne begge eskene og legge f.eks manualen i samme eske som kabelen og sende som brev.. noe som nesten ikke blir noe ekstra i frakt (max 50kr eller noe) en tredje løsning er jo å legge alt oppi esken til skjermen. edit: sjekket prisene på brev. 21kr under 1kg, og 31kr over 1kg... manualen er tjukk, og veier litt, men vet ikek hvor den er så kan ikke veie... må kanskje finne den til neste eier av klumpen... usj merk at prisene er tillegg assa, porto avhenger jo av eksakt vekt og avstand det skal sendes, eller? Endret 28. juli 2006 av jalejale Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 (endret) Slik jeg har forstått det så er det få skjermkort som klarer den oppløsningen. De aller fleste firegl korta klarer det, og de fleste all in wonder korta til ati. ellers er det heller lite. Endret 28. juli 2006 av Limbeck Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 ja, jeg ville i hvertfall sjekket på produsent sin hjemmeside og på nvidia/ati sin hjemmeside før jeg hadde kjøpt noe kort som skal ha duallink Lenke til kommentar
BrickTop Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Jeg må si det vil være en pinlig affære viss en må kjøpe et skjermkort til 19000 for å kunne få anstendige fps på 30"en Lenke til kommentar
souljah Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2006 (endret) hei bare for å oppklare, 1 skjerm 1 brukermanual 1 strømforsyning = 1 kolli tok å dobbelt sjekket med dell for sikkerhetsskyld :-) mvh bjørn inge larsen edit: så porto blir fortsatt kr 191,- edit2: etter mere reasearch så stemmer det at dell sender brukermanual ac adaptor og skjerm i forskjellige esker, men iflg. jacob så er det god plass til å legge ac adaptor og brukermanual inn sammen i samme esken som skjermen, dermed behøver vi bare å videresende som ett kolli... må innrømme at jeg ble overrasket over denne praksisen, regner med at dette kommer av at Dell får disse tingene fra ulike leverandører Endret 28. juli 2006 av souljah Lenke til kommentar
kavorka Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Kjenner nå at jeg gleder meg som en unge til jeg får denne skjermen. Regner med det blir stor forandring fra min nåværende 17 tommer. Er også på tide å gi skjermkortet mitt noe å bryne seg på. Noen som vet om det holder med et x1900xt eller om man må ha 2 i crossfire for å holde akseptabel fps (>45) i 1900x1200? Noen sier også at behovet for AA ikke er så stort i så høye oppløsninger, er det noen her som har erfaring med dette? Det ser også ut som det blir mye pakking på Bjør Inge Jeg føler med deg. En stor takk skal du i alle fall ha for at du gidder dette. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Det kommer vel an på hvilke spill du har tenkt til å spille. F. eks. Oblivion i 1920*1200 med alt på maks trenger man vel to 7950 i SLI for å få anstendig fps. Lenke til kommentar
corcky Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Har bestilt meg en Dell 30", som jeg også ønsker å bruke som tv, spille xbox på osv. Vil denne eksterne tv-tuneren hjelpe meg på vei. tv-tuner Lenke til kommentar
pertm Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Hvordan går det med å spille med den store da? Jeg vet at f.eks civ 4 kan spilles på 2560x1600 oppløsning. Det er vel det eneste spillet jeg vet at det er mulig. Jeg er også litt usikker på hva slags skjermkort som kreves for å spille på slik svær oppløsning. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 På 30" er nok etterslepet merkbart. Det krever jo som sagt også et ganske så heftig skjermkort for å takle spill i de oppløsningene. Spill-delen av Hardware.no's test av 3007. Lenke til kommentar
souljah Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2006 en test til av 3007 http://www.behardware.com/articles/609-1/t...fp-30-inch.html Lenke til kommentar
smy Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 (endret) Har prøvet 30" et par ganger på jobb. Funker flott til mitt bruk , men der er litt etterslepp.(alt er jo relativt) Ettersleppet er sånt som en 2005ws (dell). Tror det blir en 30" her også .Husk å få valgt A01 versjon. Det står litt hva A01 gjøre her. http://www.hardware.no/nyheter/skjerm/3007...ppdateres/25961 Endret 28. juli 2006 av lordsmygen Lenke til kommentar
souljah Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2006 tusen takk info lordsmygen, vil definitivt huske å be om en A01 versjon bjørn inge larsen Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Knall tilbud, men budsjettet klarer det ikke nå. Håper det blir et lignende tilbud senere i høst da jeg får penger Lenke til kommentar
jonvidar Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Knall tilbud, men budsjettet klarer det ikke nå. 6574989[/snapback] Ikke mitt heller, men det er en grunn til at det fins kredittkort. I sånne anledninger her passer det kjempefint. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Tror det blir en 30" her også .Husk å få valgt A01 versjon. De sender vel ikke ut skjermer med gammel firmware? Lenke til kommentar
souljah Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2006 disse revisjonene har kommet for en stund siden nå, så det er ganske så usansynlig at vi vil få de, men det er spesielt godt å vite om de når man er helt på grensen, mellom ny og gammel firmware sånn at man har mulighet til å spesifisere at man er ute etter den nyeste versjonen Lenke til kommentar
miCro Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Hva er nyeste for 2407? Rev02? Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Sitter her og tenker selv. 24 tommer er jo helt fantastisk fristende. Jeg er i en vurderingsfase, tjener minimum 12750kr på 4 ukers jobbing, dvs bruke ca 2,5 av de ukene på en pc-skjerm... Det er på kanten! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå