iChristian Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 På Telepriser.no vil man finne en kalkulator for å regne ut forbruk, men jeg klarer ikke å få tallene jeg får ut til å stemme. Det er mest på grunn av dette med SMS, jeg skjønner ikke om denne utregningen går per uke, dag, måned eller hva. Jeg har tidligere hørt tidligere at dette justeres av den samme variabelen som justeres om man vil ha utregningen på ringing, men jeg får ikke dette til å stemme da prisene ikke blir riktige i forhold til hva jeg regner ut i hodet. Så hvordan justeres tidsvariabelen for SMS? Lenke til kommentar
jankph Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Etter å ha eksperimentert litt rundt kom jeg over noenlunde samme ting. Jeg tror problemet ligger i hvordan dager/uker gjøres om til månder, for jeg tror programmet regner med 4,4 uker per måned eller noe sånt. Mest riktig i forhold til egne utregninger ble det når jeg la alt inn per måned. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 Problemet ligger i det at man tidligere har kommet frem til at om man sender mer enn 14,333 meldinger per dag så vil det lønne seg med Djuice Nonstop som har gratis sms/mms. Men jeg får opp helt andre aktører på Telepriser nå idag. Lenke til kommentar
jankph Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Djuice nonstop har en månedsavgift på kr 299,- Har du OneCall Kontant (eller Noextras) til 0,40 pr. sms og ingen månedsavgift kan du sende 750 sms til den prisen eller 25 sms per dag, langt mer enn dine 14,333 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 Var nok ikke bare jeg som hadde den beregningen, men du har helt rett... Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 I standardberegningen deres er jo chess touch dyrere enn noextras, noe som er fysisk umulig siden touch er billigere eller like billige på alt. Samme gjelder tele2 champion og chess knock-out, her blir ofte knock-out rangert øverst, noe som skal være umulig da det er dyrere enn champion på alt utenom oppstart der de er like. Lenke til kommentar
Huni Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) I standardberegningen deres er jo chess touch dyrere enn noextras, noe som er fysisk umulig siden touch er billigere eller like billige på alt. Samme gjelder tele2 champion og chess knock-out, her blir ofte knock-out rangert øverst, noe som skal være umulig da det er dyrere enn champion på alt utenom oppstart der de er like. 6556137[/snapback] Det stemmer det! Det som gjør utslaget er innmeldingsavgiften. 1/12 del (12 måneder i året...) av denne blir lagt til i den totale summen. Ergo; to abonnement som har helt lik ringepris, kan komme ulikt ut i kalkulatoren dersom det ene har gratis innmelding og det andre har f. eks. kr 199,- i innmeldingsavgift! Fra telepriser.no Om månedkostenMånedskostnaden inneholder eventuelle faste abonnementsavgifter og forbruk. For å ta hensyn til eventuell etableringsavgift er 1/12 av denne også inkludert i månedskostnaden. Telepriser.no er en fantastik side til å sammenligne priser, men man burde sette seg litt inn hvordan det fungerer og sjekke litt priser på egenhånd også! Endret 25. juli 2006 av Huni Lenke til kommentar
jankph Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Nettopp...innmeldingsavgiften/etableringsgebyret er jo egentlig en skjult månedsavgift eller årsavgift som MÅ med om man vil sammenligne. Det hjelper ikke å være billigst når man må betale flere hundre før man kommer så langt. Det kan ta lang tid å tjene inn den ekstra utgiften. Så om jeg f.eks. kan spare 0,20 kr pr sms i forhold til hva jeg betaler i dag, og etableringen koster meg 199 kr så må jeg faktisk sende nærmere 1000 sms før det begynner å svare seg... Endret 25. juli 2006 av jankph Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Ah ,da har de endret det nylig, var ikke sånn før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå