Titanmannen Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Skal kjøpe nytt hovedkort, og lurer på hvilken chip jeg bør bruke. Maskinen skal brukes til musikk på et litt profesjonelt plan. Prosessor blir vel P4 Northwood, som vil bli overklokket innenfor rimelighetens grenser. Jeg vil ikke gå for vannkjøling i denne omgang. Av lydkort vil jeg bruke Creamware Pulsar eller Pulsar II (6 egne SHARC-prosessorer, hver med en prosessorkraft som en liten Mac G4...) Jeg vet at SIS er litt rimeligere, kan jeg bruke dette? Jeg vet en del selgere som sier at dette chipsettet er det beste. Andre igjen sier at Intel er mer stabilt. Vurderer også ASUS kontra MSI. Det må være firewire på kortet. Hva mener du? Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 gå for Intel 845! Da slipper du en masse problemer! SIS 648 chipsettet er nytt, og er tydeligvis ikke kvitt "barnesykdommene enda. SIS 645dx kan være et bra valg, da dette tillater at man kjører minnet helt opp til 400mhz. Hadde jeg vært deg, hadde jeg uten tvil gått for Intel 845PE chipsettet, da dette støtter opptil pc2700 (333mhz) Dette skal visst være meget bra til overklokking også. Dyrere, men bedre! :smile: Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 man får også kjørt intel845 på ddr400 hastigheter!! Må bare stille litt innpå bios! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå