DataSondre Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 For et år siden skaffet jeg meg en Acer Aspire 1520 laptop. Jeg var veldig fornøyd med den helt til ting begynte og gå litt galt. Maskinen begynte og slå seg av helt "plutselig", uten noe forvarsel eller noen ting. Heldigvis hadde jeg garanti på "udyret mitt" så jeg sendte den rett inn til Acer Norge for stramming av skruer og en liten "Overhaling". Når jeg fikk den tilbake instalerte jeg windows xp professional. Eneste problemet her var at Acergutta hadde lagt inn en egen versjon av Windows (med ekstra hotkey drivere osv. Som jeg ikke trenger). Så nå hadde jeg da to opperativsystemer instalert på pcen min , og jeg har fortsatt ikke klart og avinstalere det jeg ikke bruker, pga. Jeg ikke kommer inn på det. Når pcen min starter opp får jeg valget mellom: Starte windows xp professional (som jeg bruker) Starte windows xp (dette opperativsystemet bruker jeg ikke men jeg får heller ikke kommet inn på det. Det dukker opp en feilmedling og maskina starter opp igjenn) Nå har jeg også et problem hver gang maskinen anstrenger seg litt. Hver gang jeg skal spille et spill skrur den seg av helt plutselig etter 10-20 minutter. Uten noe forvarsel eller tegn overhodet. Dette skjer også hver gang jeg har mange eksterne ting tilkoblet, som "Ekstern harddisk", "Eksternt lydkort" og et midikeyboard på en gang. Dette skal jo egentlig ikke være noe problem, men maskinen skrur seg rett av og det har blitt et stort problem. Jeg har prøvd og instalere oppdaterte drivere til både CPU og Graffikort men jeg har ikke merket noe forskjell. Håper virkelig noen kan hjelpe meg, takker for svar! -Sondre Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Har du sjekke at det ikke er mye dritt og støv som hindrer varme å komme ut fra maskinen? Lenke til kommentar
DataSondre Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 Har du sjekke at det ikke er mye dritt og støv som hindrer varme å komme ut fra maskinen? 6548828[/snapback] Ja, det er veldig lite ettersom jeg alltid husker og tørke støv \ blåse ut støvet som legger seg i vifta Lenke til kommentar
DataSondre Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 bare drit i det forretsen Tastaturet på pcen har også likka helt nå, jeg må sitte med et eksternt tastatur her. Så jeg gir opp, I've had it with Acer! Nå hiver jeg dritten og kjøper en mac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå