Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

unmountable_boot device og 100 grader på CPU


Anbefalte innlegg

har store problem med PCen min:S

Den funka fint hele dagen , men etter jeg spsite middag , funka den ikke!

 

Det som kommer når jeg prøver å slå den på er at det kommer opp "unmountable boot volume". CPU-tempraturen kommer også opp over 100 grader:S

 

Harddisken er splitter ny : 200 GB IDE. I tillegg er hovedkortet også splitter nytt.

 

Noen som vet hva som er feilen? :cry:

Endret av Ex1cO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

100 grader dreper ikke en cpu.

 

Det hender av og til at vifta på cpuen ikke sitter skikkelig fast. Sjekk det. Du hører vifte lyden?

 

reset bios for sikkerhetsskyld.

 

Når du har fiksa varmen så prøv med en annen harddisk eller prøv å kjøre reperasjon av installasjonen via cd.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Vifta var ikke helt fast på den ene siden , og nå ligger CPU på normal tempratur:)

 

men " unmountable_boot volume" (beklager skrivefeil i overskrift) kommer forstatt frem.

Windows-CD en booter heller ikke , det kommer fram sånn der du skal velge hvordan du vil starte windows ( sikkerhetsmodus , siste fungerende , osv.)

 

hvordan resteter jeg bios? :blush:

Endret av Ex1cO
Lenke til kommentar

oppdaterte forrige post... skal prøve det med batteriet nå..

En annen ting er at siste gangen PCen ble avsluttet var av et strømbrudd, om det kan bety noe. Med den gamle strømkabelen gjorde viftene bare en omdreining , så stoppa den. Løste dette problemet med å sette på en ny strømledning.

Lenke til kommentar

okey, da har du løst det med cpu temp. i allefall.

 

Gå inni biosen og sett at maskinen skal starte fra cd-en. Og start fra windows cd. kjør reperasjon av windows eller helt ny installasjon.

 

Edit: Kan hende at du må ha en ny harddisken. Kanskje strømbruddet har ødelagt den. Hvis du har en ekstra harddisk liggende så kan du prøve den.

Endret av s7yle
Lenke til kommentar

da er problemet fiksa... av en eller anna grunn restarta maskina seg når jeg trykte på reparer en windows installasjon , så jeg måtte installerte på nytt.

 

tusen takk for hjelpen med å fikse PCen min!! :dribble:

 

bare en ting : noen som har en logisk forklaring på hvorfor dette skjedde?

(ikke det med CPU-tempraturen altså. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...