Gå til innhold

Hjelp til ny mobil (Stor skjerm)[Redigert]

Anbefalte innlegg

Edit under

Tenkte på å skaffe meg en ny mobiltelefon.

Har en SE K500i, som er gått ut på dato. Joysticken fungerer ikke lengre, som er ganske irriterende. Bortsett fra det er jeg veldig fornøyd med Sony Ericsson sine telefoner, og har dermed tenkt på SE W900i. Men den er veldig stor og ubehagelig. Hadde den vært tynnere, med bedre kamera hadde jeg nok gått for den.

Men så leste jeg om Nokia N73, som jeg forelsket meg i. N93 var også et alternativ, men ikke helt min stil.

Jeg vet ikke noe om Nokia egentlig, og om den telefonen gir samme underholdningsglede som Sony Ericsson. Jeg falt veldig for størrelsen på skjermen, 3.2 MP kamera og at Amobile mener Mp3-spilleren er minst like bra som på Sony Ericssons Walkman-serie.

Jeg vurderte også N80, men med tanke på skjermen tror jeg heller jeg vil ha N73. Kan uansett noen forklare meg hva Wi-Fi og WLAN er? Vet ikke om jeg trenger det, og da er N73 mitt valg foran N80.

Jeg trenger nå hjelp til å finne ut hvliken jeg bør kjøpe meg. Det bør også være en mobil som holder en stund, uten å være museumsgjenstand over jul.

Jeg trenger et godt kamera, fin skjerm med bra oppløsning, god videokvalitet, og gjerne litt underholdning, da jeg gjerne bruker mobilen til dette.

Prisen bør heller ikke være så høy. Har også sett litt på SE K800i, og syns den var interessant, så den meldte seg på konkurransen.

Så kort oppsumert; Skal jeg gå for Sony Ericsson W900i (som jeg vet har mye god underholdning), SE K800i (med det gode kameraet, i tillegg til SE's underholdning-og brukerglede) eller skal jeg velge Nokia N73, som jeg vet har bedre kamera og større skjerm. Er det verdt den ekstra tusenlappen N73 koster i forhold til W900i?

(Skal ha Djuice Magnum Abbonement, bare så det er sagt..)

Håper på svar, jeg trenger hjelp!

EDIT:

Så ikke "Les her først"-posten før jeg postet, men det kommer nå..! :)

Jeg ønsker en ny telefon. Jeg trenger:

Funksjoner:

-Kalender: Ja. Jeg syns den på SE K500i var en smule dårlig, så noe litt bedre enn den.

-GPRS: Bruker ikke nettet mye, men ja, vil vel ha det.

-EDGE: Enten dette eller 3G. Har vel skjønt at EDGE er best i norge da. Eller?

-Email klient: Sender ikke mye mail fra mobilen, men kanskje greit å ha?

Form:

-"vanlig": Liker ikke klapp.

-Vekt: Uvesentlig. Men vil ikke ha en laptop, though..

-"Støt/sprut/støv-sikker": Bør tåle litt, jeg er vel ikke den mest forsiktige personen i verden. Men noen skuddsikker vest er ikke nødvendig..

Skjerm:

fargeskjerm.

-Størrelse på skjerm: Viktig at den er stor..

-Touchscreen: Egentlig ikke.. Syns det bare er upraktisk. Så; nei!

Pris:

Jeg har mellom 0,- og 5000 kroner til rådighet. Har ikke tenkt å bruke mer enn 4000 max uansett.

Med abonnementsbinding: Ja, telenor Djuice Magnum helst.

Diverse:

-Merke: Åpen for forslag, men liker Sony Ericsson meget godt. Også forelsket meg litt i Nseries til Nokia. Qtek/i-mate er også spennende.

-Kamera: Ja

-Videokamera: Ja, og behøver litt kvalitet

-Symbian: Hva gjør Symbian egentlig?

-Infrarød port: Uviktig med Bluetooth, men greit å ha!

-Blåtann (Bluetooth): Jess

-Internminne: Samme det. Går jo an å kjøpe minnekort også..

-Minnekort?: Om nødvendig.

-MP3: Ja

-Radio:Ja

-UMTS: Som er?

-Triband: -- " --

-wLAN: ¨-- " --

- Mulighet for GPS: Huh?

-Batterilevetid: Jeg er flexibel for lading, ikke no problem.

-Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag? Jeg bruker den mye til å sende SMS. Ringer ca. 5 samtaler i uken, omtrent. Greit å ha noen spill hvis jeg kjeder meg, bruker også (video)kamera mye, så dette bør være i orden. Bør være grei og enkel å bruke.

Endret av Kurompa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...