Tha_Zaynt Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Jeg får ikke fjernet bakgrunnen på ikonteksten på skriveordet. Jeg har søkt litt på nettet og fant ut hvordan jeg skulle gjøre det; Kontrollpanel-system-avansert-ytelse-bruk skygger for ikonnavn på skrivebordet. Det funker på alle andre pcer jeg har prøvd dette på men ikke på laptopen min. Når jeg krysser av for dette skjer det ingen ting, den stygge blåfargen bak ikonteksten og ikonene er der fortsatt. Noen som vet hva som er galt evt. en annen måte å få fjernet dette på? Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) Fant det ut til slutt...gjennomsiktig ikonbakgrunn funker ikke når active desktop er aktivert. For å disable dette må man taste kjør-regedit gå så til HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer og høyreklikk på ForceActiveDesktopOn og velg endre tast 0 og klikk ok. For at innstillingene skal bli aktivert må man skifte oppløsning en gang for så å skifte tilbake. Husk også å sjekke at egenskaper for skjerm-skrivebord-tilpass skrivebord-web-lås skrivebordselementer ikke er krysset av. Det kan også skyldes at spyware har tuklet med en .dll fil som styrer skjerminnstillingene, i så fall kan det hjelpe og taste kjør-skriv inn regsvr32 shimgvw.dll og trykk ok. Skift så til en mindre oppløsning for så og gå tilbake til den oppløsningen du hadde til å begynne med. Dette vil "refreshe" eller oppdatere .dll filen og dermed fikse problemet. hvis du har et skjermkort med video-ut kan det også være at driveren som viser skjermbildet på den sekundære skjermen gjør at gjennomsiktig ikonbakgrunn ikke funker. Sjekk da at "Clone" eller Kloningsfunksjonen er slått av. Endret 26. juli 2006 av Tha_Zaynt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå