Gå til innhold

Gaming pc ca 18k

Anbefalte innlegg

Hei

Skal snart gå til innkjøp av ny pc. Den skal brukes mest til gaming men også til andre ting som photoshop osv. HER. er oppsettet jeg har tenkt meg så langt.

Kom gjerne med innspill til endringer :thumbup:

Budsjett: Skal helst ikke over 18k heller litt under.

Spørsmål:

1. Støtter DETTE hk'et CF?

2. Hvis hk'et støtter CF kan jeg f.eks kjøre et 1900xtx og et R600 i CF eller må jeg ha to like kort?

3. Klarer min strømforsyning på 500w og dra dette systemet?

4. Klarer CPU'en 3GHz med luftkjøling?

På forhånd takk :)

-Sindre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så veldig bra ut... men jeg liker nvidia.. et 7900gtx kort.. eller kansje et 7950....

men det kortet der er veldig bra...

trur man må ha 2 like kort/er ikke helt sikker.... så ikke ut som det kortet hadde støtte får crossfire....

lykke til med kjøpet...:D:thumbup:

Endret av stisse2k
Lenke til kommentar

HK-et støtter CF ;) , men hvis du skal klokke er 795-brikkesettet mye bedre, spesielt har dette hovedkortet utmerket seg godt til klokking gjennom tester ;)

Det lønner seg å kjøpe et ATi-basert skjermkort slik at du har muligheten for CF.

Endret av Sir Eatsalot
Lenke til kommentar

Men kjøp heller et X1900XT i stedet for X1900XT, det er knapt nok merkabr ytelsesforskjell mellom de to kortene (i størstefall 2fps). I tillegg kan du klokke X1900XT til X1900XTX hastigheter lett ;) 1000kr for 2 fps er så godt som idioti ;) Du kan t.o.m. biosflashe X1900XT kortet slik at det blir et X190XTX kort. Og hvis du noen gang skal kjøre dette i CF er det X1900XT hastighetene som vil gjelde.

Endret av Sir Eatsalot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...