Buddeh Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Jeg har planlagt en stund å oppgradere prosessoren for jeg sitter framdeles med en AMD athlon xp 3000+. Nå er jeg typen som bare ikke klarer å bestemme seg, og lurer på om dere kunne hjelpe meg ved å anbefale en cpu til meg. Jeg vil helst ikke bruke over kr 2000 på selve prosessoren. (da kjøper jeg et rimelig bra hovedkort også) Jeg ser at de nye prosessorene til intel kommer ut (intel core2 duo) og er imponert over ytelsen. Men jeg vil helst ikke vente for lenge på en ny cpu. Tror dere jeg ville fått tak i en i midten av neste måned eller vil de sannsynligvis være utsolgt? Jeg har også sett priskuttene til AMD. Har core2 duo et betydelig overtak over konkurrenten AMD eller ville jeg sannsynligvis blitt godt fornøyd med en ny AMD? Jeg er nemlig litt redd for om det ville være et dumt valg å kjøpe AMD nå med conroe rett rundt hjørnet. De fleste steder(forumer) har gitt meg intrykk over at conroe er et klart valg. Jeg vil også at dere tar hensyn til at jeg ikke er en overklokker, og at jeg vil helst bruke dette til spilling. (Jeg spiller som regel alltid på 1280x1024 hvis det har noe å si) Det hadde også vært greit med en anbefaling til hovedkort Det jeg har nå er: - 2x IDE harddisker (WDC 250gb og 80gb) - AMD athlon xp 3000+ med hovedkort (uviktig ettersom det er dette jeg skal erstatte) - nvidia geforce 6800gt AGP (stort sannsynlig at jeg oppgraderer dette til 7900gt PCI-E samtidig) - 2gb ram i dualchannel, pc3200 - en ny og god Antec PSU så jeg tror neppe strømforsyning blir et problem. Så med disse opplysningene, tror dere at dere kunne hjulpet meg? :!: Takker på forhånd! Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Kjøp X2 4200+, den koster kun 1700 kr og er veldig bra - trengs ikke å overklokke. (men er selvfølgelig kjempegøy ) Abit KN8-Sli er et hovekort som passer fint med det, og jeg er ganske fornøyd med det! Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 (endret) Jeg har planlagt en stund å oppgradere prosessoren for jeg sitter framdeles med en AMD athlon xp 3000+. Nå er jeg typen som bare ikke klarer å bestemme seg, og lurer på om dere kunne hjelpe meg ved å anbefale en cpu til meg. Jeg vil helst ikke bruke over kr 2000 på selve prosessoren. (da kjøper jeg et rimelig bra hovedkort også) Jeg ser at de nye prosessorene til intel kommer ut (intel core2 duo) og er imponert over ytelsen. Men jeg vil helst ikke vente for lenge på en ny cpu. Tror dere jeg ville fått tak i en i midten av neste måned eller vil de sannsynligvis være utsolgt? Jeg har også sett priskuttene til AMD. Har core2 duo et betydelig overtak over konkurrenten AMD eller ville jeg sannsynligvis blitt godt fornøyd med en ny AMD? Jeg er nemlig litt redd for om det ville være et dumt valg å kjøpe AMD nå med conroe rett rundt hjørnet. De fleste steder(forumer) har gitt meg intrykk over at conroe er et klart valg. Jeg vil også at dere tar hensyn til at jeg ikke er en overklokker, og at jeg vil helst bruke dette til spilling. (Jeg spiller som regel alltid på 1280x1024 hvis det har noe å si) Det hadde også vært greit med en anbefaling til hovedkort Det jeg har nå er: - 2x IDE harddisker (WDC 250gb og 80gb) - AMD athlon xp 3000+ med hovedkort (uviktig ettersom det er dette jeg skal erstatte) - nvidia geforce 6800gt AGP (stort sannsynlig at jeg oppgraderer dette til 7900gt PCI-E samtidig) - 2gb ram i dualchannel, pc3200 - en ny og god Antec PSU så jeg tror neppe strømforsyning blir et problem. Så med disse opplysningene, tror dere at dere kunne hjulpet meg? :!: Takker på forhånd! 6547951[/snapback] ' Jeg tror nok du vil tape litt mer penger om du kjøper core.duo (conroe) For AMD skal vistnokk i disse dager sette ned prisen med rundt 50% på socket 939 og AM2 prosessorer. I tilleg til dette må du også kjøpe ny ram om du bytter til core duo. (dette må du også om du kjøper AM2 hovedkort, så du måtte da gått for soclet 939 om du ville ungått å kjøpe ny ram) Jeg har også sett at det noen steder finnes "hybrid" hovedkort som støtter DDR2 og DDR poå samme hovedkort. (kan ikke brukes samtidig) Endret 24. juli 2006 av andrull Lenke til kommentar
Buddeh Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 Først vil jeg si tusen takk for svarene :!: RAMen min er ikke det beste nei. Jeg har funnet ut at jeg mest sannsynlig skal bygge en til maskin med de gamle delene, da vil det være aktuelt å kjøpe nytt minne også. Ser jeg rett på prisguiden er vel RAM ganske billig nå til dags? Vil helst ha 2gb med minne. Er det da noen jeg bør styre unna? AM2 er vel mer fremtidsrettet også antar jeg. Hva med https://prisguiden.no/product.php?productId=44805 AM2 4200+ nytt minne (DDR2 antar jeg) og et greit AM2 hovedkort? (Jeg er klar over at dette begynner kanskje å bevege seg over til nesten bygging av ny maskin, sorry for dette ) Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Det beste rådet jeg kan gi deg, er å gå for den CPU'en som gir deg mest for pengene til det du skal bruke den til Siden du spiller på 1280x1024, kunne du kanskje gå for en rimelig X2-prossessor, AMD betaler jo omtrent folk for å kjøpe dem etter de nye priskuttene Lenke til kommentar
Buddeh Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Kjøp X2 4200+, den koster kun 1700 kr og er veldig bra - trengs ikke å overklokke. (men er selvfølgelig kjempegøy ) Abit KN8-Sli er et hovekort som passer fint med det, og jeg er ganske fornøyd med det! 6550837[/snapback] Siden jeg har tenkt å gå for AM2, vil https://prisguiden.no/product.php?productId=45429 Abit KN9 SLI være et godt valg til X2 4200+ eller kunne jeg gått for noe rimeligere? Hvordan er det med Cas Latency og sånt på DDR2 minne? Noen spesielle pakker med 2gb dere ville anbefalt? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Kjøp X2 4200+, den koster kun 1700 kr og er veldig bra - trengs ikke å overklokke. (men er selvfølgelig kjempegøy ) Abit KN8-Sli er et hovekort som passer fint med det, og jeg er ganske fornøyd med det! 6550837[/snapback] Siden jeg har tenkt å gå for AM2, vil https://prisguiden.no/product.php?productId=45429 Abit KN9 SLI være et godt valg til X2 4200+ eller kunne jeg gått for noe rimeligere? Hvordan er det med Cas Latency og sånt på DDR2 minne? Noen spesielle pakker med 2gb dere ville anbefalt? 6554213[/snapback] Ett sett som kostet utrolig lite!, og spesifikasjonene og merket er også ganske så gode. https://prisguiden.no/product.php?productId=39801 Lenke til kommentar
Buddeh Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2006 Ett sett som kostet utrolig lite!, og spesifikasjonene og merket er også ganske så gode. https://prisguiden.no/product.php?productId=39801 6563621[/snapback] Trykk på den og det står det dobbelte av den prisen inne på netshop >_< Men jeg har allerede kjøpt det jeg trenger nå Tuuusen takk, dere var til stor hjelp alle sammen! Neste oppgradering blir nok ikke før om en stund :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå