uranus Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Blir ikke det en del ekstra arbeid om det virkelig tar av med brukere og aktivitet da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) Blir ikke det en del ekstra arbeid om det virkelig tar av med brukere og aktivitet da? 6557997[/snapback] Tror ikke det skal være noe problem om man gjør det riktig EDIT: Men jeg mener fortsatt at SSL ikke er så dumt. Endret 26. juli 2006 av Slettet-df17e Lenke til kommentar
Canute Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) Oi oi, mye poster siden sist jeg var inne. Likte definitivt best bump.no, håper vi får lov til å ta det over Bare jeg som hadde foretrukket å tatt dette over irc i steden for her? Endret 26. juli 2006 av Canute Lenke til kommentar
oxodesign Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Hei, blir med i diskusjonen her... Det er ikke en dum ide med at identifseringen skjer med gjennom SSL. Det kan føre til at serveren blir belastet litt mer en vannlig http, men det er det sikkreste. Hvis dere trenger host så si ifra kan sikkert skaffe noe i startfasen. Ciao Lenke til kommentar
Mortnf Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Dette høres veldig interessant ut! Digg.com er en plass jeg stadig er innom og hvis dere ikke har "full" staff blir jeg gjerne med! kan (x)html/css/php og litt javacript - Morten André Lenke til kommentar
uranus Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2006 Vi finner først ut hvem som skal bli med så kan vi ta gruppesamtaler på MSN. Regner med de fleste her bruker MSN, mens kanskje ikke like mange bruker IRC, som f.eks meg. Nå har vi noen innen php/sql og css/html/xhtml. Så bør vi ha noen som virkelig ka javascript/ajax. At det er flere på hvert felt gjør ikke noe da vi kan fordele oppgavene p flere personer. Det vil også kreves at vi har mange moderatorer når det lanseres. Lenke til kommentar
xqus Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Blir ikke det en del ekstra arbeid om det virkelig tar av med brukere og aktivitet da? 6557997[/snapback] Det vil ikke kreve noe ekstra av serveren. Angående SSL er det, spør du meg, overkill. Det er svært lite sensitiv infomasjon som overføres. Faktisk bare brukernavn og passord. Bruker man metodene jeg beskrev over (riktig), er faktisk sjangsene for replay og sniffing av passord lav, kanskje faktisk ikke til stede. Konsekvensene av at noen hijacker en konto er dessuten svært små, nesten ingen. Og derfor bruker tid og penger på SSL er da, (etter min mening) bortkastet. Lenke til kommentar
Canute Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Jeg må si meg enig med xqus, om det eventuelt blir et stort problem så er det jo ikke umulig å gjøre det om. Lenke til kommentar
uranus Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2006 Det er jo sant det... Men hva med design og slikt? Jeg har startet på noe småtteri som et par av dere har sett. Er det flere som vil prøve å lage design? Lenke til kommentar
Canute Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Som jeg sa tidligere så er jeg ikke så god på design. Jeg har derimot et ønske og det er at designet tar i bruk hele bredden av skjermen og ikke bare midstilles med en viss bredde som digg har gjort det (ser iallfall slik ut). Lenke til kommentar
uranus Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2006 Noe ala det Bump.no gjør? Lenke til kommentar
uranus Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2006 Åssen designer man sånt da? Alt må vel være i % da når det gjelder breddeverdier? Lenke til kommentar
Canute Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) Neida, man kan la noe av siden være i piksler. F.eks. at en venstre meny er 200px stor, da floater man den til venstre forså å ha et element hvor resten er, som da må ha en 200px margin til venstre. (Utrolig dårlig forklart!) edit: SÅNN! <html> <head> <style> #venstre_meny { float: left; width: 200px; border: 1px solid black; } #alt_annet { margin-left: 210px; border: 1px solid black; } </style> </head> <body> <div id="venstre_meny"> <p>Masse tekst her...</p> <p>Masse tekst her...</p> <p>Masse tekst her...</p> <p>Masse tekst her...</p> </div> <div id="alt_annet"> <p>Masse tekst her...</p> <p>Masse tekst her...</p> <p>Masse tekst her...</p> <p>Masse tekst her...</p> <p>Masse tekst her...</p> </div> </body> </html> Endret 26. juli 2006 av Canute Lenke til kommentar
Mortnf Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 jeg har holdt på litt med ajax i det siste, men anser meg ikke som "litt" god engang det er en del å sette seg inn i Stemmer som Canute sier, men er såklart den enkle versjonen ønsker å hjelpe til etter beste evne! Msn/IRC høres bra ut Lenke til kommentar
Canute Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) jeg har holdt på litt med ajax i det siste, men anser meg ikke som "litt" god engang det er en del å sette seg inn i 6560412[/snapback] Nå har ingen andre stått frem med kunnskaper om ajax, selv kan jeg 0, og ajax er noe man bør ha for flyten sin del. Msn/IRC høres bra ut6560412[/snapback] Nå som vi begynner å bli så mange som faktisk har en interesse for prosjektet så vil irc være mye lettere, synes nå iallfall jeg. Så iallfall uansett bruk av msn/irc, kanskje vi burde sette opp en dato / klokkeslett hvor vi kunne samles og diskutert videre? Endret 26. juli 2006 av Canute Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) Høres bra at vi har fått så mange med MSN og IRC høres bra ut, jeg kan sette opp en Wiki også så har vi ett sted vi kan bruke til å ha oversikt over ideer, bruke som pastebin, etc. Med tanke på at Wiki'er støtter revisjoner, etc., har vi automatisk en oversikt over fremgangen vår, og vi kan enkelt gå tilbake for å se på tidligere utkast. Jeg har ett domene jeg ikke bruker til noe spesielt for tiden, så jeg kan godt sette en Wiki opp på denne Endret 26. juli 2006 av bK_Coder Lenke til kommentar
xqus Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Ajax kan læres, slik som alt annet Lenke til kommentar
Mortnf Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) Høres bra at vi har fått så mange med MSN og IRC høres bra ut, jeg kan sette opp en Wiki også så har vi ett sted vi kan bruke til å ha oversikt over ideer, bruke som pastebin, etc. Med tanke på at Wiki'er støtter revisjoner, etc., har vi automatisk en oversikt over fremgangen vår, og vi kan enkelt gå tilbake for å se på tidligere utkast. Jeg har ett domene jeg ikke bruker til noe spesielt for tiden, så jeg kan godt sette en Wiki opp på denne 6560491[/snapback] Jeg har en wiki allerede oppe å kjøre, som jeg ikke bruker og nylig installert den. Fortsatt "fresh" EDIT: ..så slapp du kanskje litt styr Endret 26. juli 2006 av Mortnf Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) Dette høres jo litt artig ut. Jeg kan PHP, MySQL, (X)HTML, CSS, XML og ørten andre tre-bokstavers-forkortelser, så hvis det er behov for det er MSN'en min i profilen For øvrig; før vi/dere skriver en eneste kodelinje: Planlegg! Er det én ting jeg har lært fra tilsvarende prosjekter så er det at planlegging, prosjektledelse, visjonering, kravspesifisering, etc, er ekstremt viktig. Her kan jeg sikkert også bidra med litt kunnskap. Endret 26. juli 2006 av Loomy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå