Blib Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Hehe, dere kunne kanskje brukt "Bump.no", men så sjekket jeg faktisk URLen da før jeg foreslo: http://www.bump.no Den er faktisk i bruk av noen som har laget en Digg-klone. Ser ut til at dere har konkurranse før dere i det hele tatt har startet Endret 25. juli 2006 av Blib Lenke til kommentar
uranus Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Vel der var det ikke særlig mye aktivitet, så det skal nok gå bra det tror jeg hehe. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Jeg syns at vi burde gå for TextDrive (host), Ruby (språk) og Rails (rammeverk) Lenke til kommentar
uranus Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Hvorfor ruby? Kan ingenting om det jeg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Jeg syns at vi burde gå for TextDrive (host), Ruby (språk) og Rails (rammeverk) 6554902[/snapback] Greit nok at du er en Ruby on Rails fan, noe som er bra, men tror kompetansen rundt dette er lav hos folk(ihvertfall enda), så PHP vil jeg se på som et mer egna språk til dette iom. det mest sannsynelig er fler en en utvikler som skal være med på prosjektet. TextDrive har vel ikke servere i Norge, noe jeg mener er uakseptabelt. EDIT: Hvordan går det med navnet ? Noe som har kommet opp med noe gode ? Bump.no tror jeg foresten skal være en enkelt sak å slå. Som Uranus sier, så var det veldig lite liv der Endret 25. juli 2006 av Slettet-df17e Lenke til kommentar
xqus Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Det som er litt interesangt angående bump.no, er at de har en halvnorsk side, det betyr mest sansynlig at de bruker noe form for ferdig programvare... Som man faktisk kan finne her: http://www.pligg.com/ Endret 25. juli 2006 av xqus Lenke til kommentar
uranus Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Vi må lage et eget system syns jeg Hva med Sjekk eller noe sånt? Lenke til kommentar
xqus Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Jeg så at første innlegg var endret, så her er en del ting. Når det gjelder sikkerhet. Dette er et håpløst emne, men nå er tross at det ikke noen stor krise dersom noen stjeler en annens konto. Så, SSL er etter min mening ikke nødvendig. Vi kan derimot ha noe challange response greier på innloggingen for å hindre "sniffing" av passord. Leste at det stod noe om kryptering av brukerinformasjon, det er etter min mening ikke nødvendig, derimot er bør såklart passord hashes (md5,sha1, sha256 eller noe). Bare noen tanker. Og når det gjelder hosting, har jeg server tilgjengelig hvertfall fram til det eventuelt tar av Lenke til kommentar
uranus Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Okay.. Jeg mente kun kryptering av passord hehe. Sorry, my bad som ikke spesifiserte akkurat det. Når det gjelder innlogging, bør det ihvertfall lages på den måten som vil belaste serveren minst mulig. Vet ikke hva det vil bli jeg. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Jeg så at første innlegg var endret, så her er en del ting. Når det gjelder sikkerhet. Dette er et håpløst emne, men nå er tross at det ikke noen stor krise dersom noen stjeler en annens konto. Så, SSL er etter min mening ikke nødvendig. Vi kan derimot ha noe challange response greier på innloggingen for å hindre "sniffing" av passord. Leste at det stod noe om kryptering av brukerinformasjon, det er etter min mening ikke nødvendig, derimot er bør såklart passord hashes (md5,sha1, sha256 eller noe). Bare noen tanker. Og når det gjelder hosting, har jeg server tilgjengelig hvertfall fram til det eventuelt tar av 6556076[/snapback] Challenge response? Hva er det for noe? Er det captcha du mener? Ellers er jeg enig i at passrodene bør krypteres, og SHA256 er IMO her det beste valget; bedre sikkerhet enn MD5, og en forholdsvis rask algoritme. Endret 25. juli 2006 av bK_Coder Lenke til kommentar
uranus Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Ok, det er bra. Men noe vi virkelig må få funnet ut av, er navnet. * Sjekk * Skyv * Dytt * Dump * Bump (så spørre om vi kan få domenet av eieren av bump.no) Forslag? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Er gjerne med. Kan bistå med design, HTML og CSS. Er dessverre ikke noen storkløpper i PHP, tror andre gjør det bedre enn meg der. Er også flink i norsk (grammatikk, etc). Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Hva med Splash.no? Vi bør, btw, også ha Grafikk tutorials (photoshop, GIMP osv.)! Så bør vi stemme på hva vi liker. PS: Jeg kommer mest sannsynelig ikke til å ha internett tilgang før jeg kommer hjem. (8. august elns) EDIT: Kom på et par andre forslag: Brick.no Lightning.no Skull.no Endret 25. juli 2006 av medlem-77217 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Hva med Splash.no? Vi bør, btw, også ha Grafikk tutorials (photoshop, GIMP osv.)! 6557323[/snapback] splash.no likte jeg, men dette domene er også opptatt. Men ideen med tutorials tror jeg ikke er så utrolig dum Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Det var Brick også... Lenke til kommentar
uranus Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Jeg har sendt mail til han som eier bump.no, så får vi se om han vil gi fra seg domenet eller ikke. Splash.no var ikke dårlig, men siden den linker til cool.no, tviler jeg på at de vil gi fra seg domenet hvis ikke de tjener utrolig få besøkende på det domenet. Hvis noen vil ta på seg ansvaret for å kontakte eier av splash.no, gjør det gjerne! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Kan sende en mail til eier av splash.no, jeg Lenke til kommentar
uranus Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Flotte greier.. De av dere som vil være med på prosjektet, kan dere ikke oppgi msn adressene deres til meg, så kan jeg legge dere til så dele adressene med alle som blir med. Har laget en gruppe i MSN nå. Send på PM om dere ikke vil ha adressa offentlig. Lenke til kommentar
xqus Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Challenge response? Hva er det for noe? Er det captcha du mener? Ellers er jeg enig i at passrodene bør krypteres, og SHA256 er IMO her det beste valget; bedre sikkerhet enn MD5, og en forholdsvis rask algoritme. 6556941[/snapback] http://en.wikipedia.org/wiki/Challenge-res..._authentication Jeg mener ikke captcha da dette ikke gir noe økt sikkerhet, kun en bekreftelse på at man snakker med et menneske. Det jeg tenker er noe slikt: 1. Bruker ber on innloggings side og får tildelt en random kode 2. Nettleser bruker denne kode, sammen med passordet som bruker skriver til til å genrere et hash (md5 feks). Dette hashet og brukernavnet sendes til server, ikke passordet altså. 3. Server bruker koden, og passordet/passord hashet i databasen til å bekrefte om det er rett passord. Og, ikke for å være vanskelig, men man krypterer ikke noe med md5, sha1 eller noen andre hash funksjoner. Disse er ikke reverserbare. Det er som sagt hash funksjoner. Msn ja: [email protected] Endret 25. juli 2006 av xqus Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Jeg mener ikke captcha da dette ikke gir noe økt sikkerhet, kun en bekreftelse på at man snakker med et menneske.Det jeg tenker er noe slikt: 1. Bruker ber on innloggings side og får tildelt en random kode 2. Nettleser bruker denne kode, sammen med passordet som bruker skriver til til å genrere et hash (md5 feks). Dette hashet og brukernavnet sendes til server, ikke passordet altså. 3. Server bruker koden, og passordet/passord hashet i databasen til å bekrefte om det er rett passord. Og, ikke for å være vanskelig, men man krypterer ikke noe med md5, sha1 eller noen andre hash funksjoner. Disse er ikke reverserbare. Det er som sagt hash funksjoner. Msn ja: [email protected] 6557908[/snapback] Da er jeg mer med på notene Så du mener altså at nettleseren får tildelt en kode fra serveren, hasher brukernes passord med denne koden som salt, og sender det tilbake til serveren? Og ja, jeg vet forskjellen mellom hashing og kryptering, men av og til går det litt fort i svingene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå