uranus Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 (endret) Hei! Dere vet nok alle hva Digg.com er. Det jeg har lagt merke til er at det ikke finnes slike Norske nettsider. Det hadde vært moro og tøft om Norske bloggere kunne hatt lenker på bloggene sine som sier "Digg dette" akkurat som "Digg this" lenkene. Problemet med Digg.com er jo at alle sakene der må være engelske. Så hvorfor ikke starte en Norsk utgave? Jeg har mailet Digg.com med forslaget, og vi må uansett ha folk til å være med på prosjektet. Om Digg.com ikke ønsker å være en del av den Norske versjonen, må det klart være et annet navn og all koding og sånt må vel gjøres på egenhånd. Så er det noen her som kunne tenkt seg å være med på et slikt prosjekt? ---- Forslag og ideer: - Modereringssystem. Alle innsendte saker må godkjennes før de publiseres. - Flere kategorier. Spill, film, musikk, underholdning generelt, nyheter, politikk, skole, programmering, kodespråk osv. - Sikkerhet er veldig viktig. Sikker koding. Flere kodere kan gå gjennom koden og se etter sikkerhetshull for å få minst mulig sikkerhetshull o.l. - Skaffe rask og stabil webserver, pluss .no domene. - Kryptering av brukerinformasjon. SHA og MD5? - Bruk av ajax? - Lett og oversiktelig design. - Enkel og brukervennlig brukersystem. - Strenge regler på hva som kan publiseres. Kom med ideer og forslag folkens. Og de av dere som vil være med, si ifra om det også. Hittil har det vært mye interesse for prosjektet! Wiki Gi oss forslag, tips og vær med på utviklingen til en hver tid. http://wiki.ditox.net IRC utviklings kanalen Du finner utviklerkanalen for prosjektet på #digg.no @ EFNet. Endret 27. juli 2006 av uranus Lenke til kommentar
xqus Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Som evig stor fan av Digg.com (selv om det er kommet evig mye tullete folk der etterhvert) er jeg lett med på noe slikt. Lenke til kommentar
Canute Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Ikke en dum idè! Jeg er også en stor fan av digg.com og blir gjerne med på noe sånt! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 (endret) digg.com er en fast url jeg skriver et par ganger om dagen, så jeg er også med EDIT: Jeg kan ikke skrive! Endret 24. juli 2006 av Slettet-df17e Lenke til kommentar
xqus Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 digg.com er en fast url jeg skriver et par ganger om dagen, så jeg er også med EDIT: Jeg kan ikke skrive! 6548776[/snapback] Jeg kan skrive, men ikke Norsk. Skriver best PHP. Lenke til kommentar
uranus Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 (endret) Det er nok noen som tenker "går ikke ann å få det like stort og bra som Digg.com" osv. Men det må dere ikke tenke fordi tanken bak dette er å tilby nordmenn muligheten til å "digge" lenker og slikt akkurat som alle kan med alle engelske sider. Ser ut som interessen er der for å utvilke dette, det er bra EDIT: Fikk mail fra Digg.com nå. Thank you for your interest. Digg has applied for trademark in those regions, and has plans to launch versions of Digg internationally. If you have questions, please don't hesitate to contact us. Thanks, -Digg, Inc. Så, etterhvert vil det komme Digg for andre land, men når dette blir er det vel umulig å si. Spørsmålet er da; skal vi sette igang og lage en lignende nettside for nordmenn og kun nordmenn? Endret 24. juli 2006 av uranus Lenke til kommentar
Canute Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Nå blir nok ikke Norge de første dem kommer til å støtte så, ja, hvorfor ikke? Lenke til kommentar
uranus Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 Men navnet må nok være noe annet, fordi de søker jo trademark som de sier. Pluss at "Digg dette" høres litt sært ut hehe. Noen som har navnforslag? Og hva kan folk hjelpe med da? Koding, design, spons, webserver, domene osv? Lenke til kommentar
xqus Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Jeg kan skaffe en webserver, men dersom det begynner å sluke båndbredde blir noen nødt å betale Ellers kan jeg PHP/mySQL, Javascript, HTML. Pluss at jeg kan programmere sikker PHP Lenke til kommentar
Canute Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Tja, kan jo alltids hjelpe til med koding (noe jeg tror de fleste inne på PHP forumet kan ). Design er ikke akkuratt 'my cup of tea'. Kan bli med å spleise på noe server/domene greier. Lenke til kommentar
uranus Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 Det er flotte greier folkens! Hva med navnforslag da? Kan ikke være Digg. Tror ITavisen og slike sider vil skrive om dette prosjektet om vi gjør dette riktig. Så det kan bli mye publisitet rundt dette. Lenke til kommentar
Canute Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Trenger vel da ikke være så tett knyttet oppom navnet slik som Digg har gjort det? Kan vel lage noe enkelt som thumbs up/down. Hele poenget er jo at det skal være demokratisk. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Jeg kan godt være med på koding En ting jeg mener vi burde ha, og som jeg irriterer meg grenseløst over i Digg, er "dybden" i kommentarene. Edit: og med dybden, mener jeg ikke selve teksten, men kommentarsystemet, som ikke tillater skikkelig tråding. Endret 25. juli 2006 av bK_Coder Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Jeg vil gjerne delta i et slikt prosjekt, jeg kan hjelpe med designingen og kanskje litt css/html koding. For øyeblikket er jeg i usa, men kommer hjem snart. Blir Offline til jeg er hjemme! Lenke til kommentar
uranus Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Jeg er veldig takknemlig for at det er så mange som viser interesse for prosjektet. Jeg er ikke verdens beste koder, langt ifra hehe. Men jeg vet at skal man lage noe sånt, må det være godt planlagt. Det vi bør stare med, er å lage en liste over ting som skal kodes/designes for nettsiden. Hva må gjøres, når må det gjøres (i rekkefølge), hvorfor og av hvem. Hva er funksjonaliteten til hvert enkelt kodebit? Og ikke minst, navn navn navn. Personlig mener jeg at navn bør være noe av det første vi har klart, men vi kan jo selvsagt starte med design av nettsiden og koding før det er klart. Hvordan syns dere nettsiden skal se ut? Skal den ha samme oppsett som Digg.com? Eller.. har dere noen andre forslag? Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Hmm, kanskje vi bare skal slenge noen forslag ut i luften. Her er ett dårlig, men om alle gjør dette, må vi treffe på ett bra navn "delta", som i "(etter lat. participare 'ta del i') være med i d- i et skirenn, et radioprogram, en diskusjon / d- i konkurransen om det amerikanske markedet / d- aktivt" Ellers er jo digg ganske "in" desginmessig, og jeg tror at vi trygt kan basere oss på den Endret 25. juli 2006 av bK_Coder Lenke til kommentar
uranus Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Digg blir det ingen vits i å bruke. Både domenet er opptatt, og Digg.com skal søke trademark her snart om det så.. Det blir uaktuellt. Delta var ikke så dårlig, men så blir lenkene på sider "Delta dette" på en måte. Hva med "Sjekk" ? Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Hmm... Kanskje Unik.com? Lenke til kommentar
uranus Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Vel siden det er for Norge, må det være .no domene. Og tenk på lenkene som blir på andre sider.. "Unik dette". Det funker ikke helt. Det må liksom være et navn som det går ann å si "Digg dette" til bare med vårt navn om dere forstår.. Si at navnet var Sjekk.. Da hadde lenken blitt "Sjekk dette". Lenke til kommentar
-A-nders Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) . Endret 25. januar 2018 av -A-nders Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå