Gå til innhold

hvordan går man frem??

rogerDAT

Anbefalte innlegg

Er litt ny på dette med overklokking, men har nå innsett at min Duron 800 bør få seg et spark bak. Jeg har prøvd å klokke den opp, men uten hell. Trodde det var så enkelt som å skru opp multiplieren litt, justere litt på Vcore, og "Bob's your uncle". Som sagt har jeg gjort dette uten å få noe ut av det. Må man låse opp multiplieren på en Duron prosessor eller hvordan er det. Får den rett og slett for lite "futt". Hva kan årsaken være. Som sagt så er dette min først tur ut i overklokkingens verden. Så vær litt overbærende. Spørsmålene kan kanskje virke ganske "lamme", men vil tro de er viktige for å få et bra resultat. Så hvis noen har gode forslag, er de mer enn velkommene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for alle svar. Gleder meg til å ta fatt på overklokkingen.

Har ett lite spørsmål til. Jeg har en Thermaltake Golden Orb liggende. Gir denne god nok kjøling til litt overklokking. Jeg håper å kunne få den opp på litt over 1 gig. Bør jeg skaffe meg en ny kjøler.

AMD prosessorer er vel også litt mer strømkrevende, særlig når de overklokkes. Har skaffet meg en Chieftec psu på 340W. Har ganske mye annet som trekker strøm (Pioneer DVD-ROM, Plextor CD-Brenner, 2 stk IMB 40 gig harddisker, ASUS Geforce2 MX400, pluss et par ekstra vifter). Regner med at 340W skulle holde.

Lurer også på om noen har erfaringer med MSI K7T-PRO2 A. Er dette et stabilt hk når man overklokker. Har hørt litt forskjellig om MSI sine kort når det gjelder overklokking. Er dette kortet noe tess.

Takker for alle eventuelle svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...