coazehr Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 (endret) Jeg har lest mange tråder med samme feilmelding, men ingen av de ser ut til å hjelpe meg. Jeg har vært vikar på en nettcafe i 2 uker, og (selvfølgelig) dagen før jeg slutter, får 3 av pcene det nøyaktig samme problemet - nemlig feilmeldingen DISK BOOT FAILURE - PLEASE INSERT SYSTEM DISK Kan det være et virus? Ville vært merkelig om 5 hovedkort eller harddisker streiket samme kveld.. Pc'ene står ikke på sida hverandre. Jeg var her ikke selv da det skjedde, så jeg vet ikke stort mer. Når jeg går i BIOS, finner jeg ikke noen harddisk. Jeg reboota akkurat en av de andre pcene som har virket, og nå får den samme feilmeldinga! BIOS: Award Modular BIOS v6. Chipset: Intel Grantsdale HK: Gigabyte GA-81915G CPU: Intel P4 Prescott Seagate Barracuda 120gb OPPDATERING: Opptil 7 av pcene hadde samme problemet, hvorav 5 av de "fikset seg selv". Jeg tror det var pga varmen som førte til at harddiskene streiket. Men det er fortsatt noen som ikke fungerer. Endret 30. juli 2006 av coazehr Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Hei! Sjekk om harddiskene er ordentlig tilkoblet. Kanskje nullstill BIOSen. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå