Søppelsveitt Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Har fått en ulyd rundt venstre forhjul. Lyden kommer når jeg svinger til venstre og av og til på humper og brå nedbremsing. Lyden kan sammenlingnes med et lite smell og er lik lyden av løst hjul. Min kjære Mazda har forresten bakhjulstrekk. Takker for svar. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Kvernelyd og during? Da er det hjullageret. På biler med bakhjulstrekk er det vanligvis enkelt å bytte lager. På mercedes er det av med hjul, kalipper og skive og så kommer du til. Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Kvernelyd og during? Da er det hjullageret. På biler med bakhjulstrekk er det vanligvis enkelt å bytte lager. På mercedes er det av med hjul, kalipper og skive og så kommer du til. 6547889[/snapback] Takker. Er det det eneste det kan være? Hører forresten lyden når jeg svinger begge veier. Kvernelyd er jeg med på, men det er bare den tror jeg. Burde jeg få det reparert med en gang eller kan jeg trille noen få dager til, uten at det gjør noe? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Vanskelig å svare på hvor ille det er. -Det kan lage noe durelyd før det er farlig. Hadde det vert meg, så hadde jeg jekket opp bilen og kjent etter. Hvis hjulet er merkbart løst, eller du hører kneppelyd når du tar tak oppe og nede og jokker, så hadde jeg latt bilen stå. Men hjulet kan virke fast, fordi bremseklossene står så tett inn mot skiven. Prøv også å sende rundt hjulet. Virker det luggete, så lar du også bilen stå. Kjenner en som hadde en granada 2.0 som kjørte bilen så lenge at forhjulet til slutt kilte seg fast og han for i grøften. Du mister fulstendig kontroll over bilen. Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2006 Takker. Jeg fant ut at det var like greit å få noen på Mazda til å se på den. Det viste seg å være noe med stabilistatorstaget til hjulet. Jeg kjører i 2 uker til så fikser dem den for en grei penge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå