Gå til innhold

Hvor mye kan jeg ta for en 3700+ s-939 ?

Anbefalte innlegg

Nå som dualcore fra amd har kommet, så vil jeg selge min 3700+ å gå over til dualcore.

Den klarer 3 ghz ved 1.4 volt stabilt :) Den er også en kjølig cpu, den ligger på ca 35 grader idle og 40 load ved 3ghz, dog mye kaldere om vinteren.

Hva kan jeg ta for denne ?

Kjøpte den i slutten av April.

EDIT: Stepping er KACAE0602GPMW

Endret av Skavhaug
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
500,- er vel realistisk..

Samme prosessoren koster 995,- på komplett.no, og den splitter ny.

6547997[/snapback]

Komplett har den ikke, og prisen ligger på 1100 ny.- 50% drop er også i det meste laget mellom en ny og en brukt cpu. Folk betaler gledelig 20-30% under ny-pris.

Endret av Falcon_
Lenke til kommentar
3700+ ligger nå på ca. 1100.- Du kan fint ta 800-900.- for den.

6547870[/snapback]

Og andre steder på dette forumet så blir selgere på QXL hengt ut fordi de prøver å få urealistiske priser for gammel hardware...... :hmm:

En blodklokket brukt prosessor vil du altså selge til bare 20% under det en ny prosessor med full garanti koster?

Det blir helt feil, imo

Lenke til kommentar

Eg har ikkje sagt noenting om utdatert. Men vi snakker om en prosessor som er blitt kjørt med en overklokk på ca 40%, og også på litt for høy spenning. Vi veit ingenting om kor høyt trådstarter har gått når han eksperimenterte seg frem til sine innstilinger. Med forbehold om slike ting så bør prisen reduseres kraftig.

Lenke til kommentar

Trodde du mente det, men har vært oppi 3.250 ghz ved 1.5 volt. Kun noen få sekunder for jeg fikk svartscreen :p

Men er 1.4 v for høy spenning ?

Har på auto-volt og da kjører den 1.4 v ved stock også, noe den alltid har gjort.

Lenke til kommentar

For å si det slik: Prosessoren din klokker meget godt på lav spenning, og dersom du selger den her på hardware.no sine salgsssider så er det meget godt mulig at du finner en entusiast som er villig til å kjøpe den til en relativt høy pris, fordi den klokker så godt hos deg.

Men dersom du selger den til hvermansen som bare skal ha en ny prosessor så bør du opplyse om at den har blitt klokket og ikkje kreve så veldig mye for den.

Forøvrig er 1,4v ikke spesielt høyt. Mange kjører disse på 1,5-1.6v dersom de klarer å kjøle de godt nok. Men det er pittelitt høyere enn standard spenning, det tror eg er 1,3/1,35 på s939-prosessorer. Men det kan være feil i programmet som leser av spenning på din PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...