MistaPi Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 GI: What do you like about working on the PS3? How about the Xbox 360? Will there be any major differences between the two versions? Högdahl: So far the two versions look pretty much the same – quite unsurprisingly, since we use the same shader source code and content for both platforms. They will be identical gameplay-wise. There will only be very minor cosmetic differences, such as the PS3 will have better quality video for the in-game TVs and on the Xbox 360 we have a bit more room for textures in memory. Les hele intervjuet her: http://www.gameinformer.com/News/Story/200....1152.16625.htm Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Forstår ikke helt hvorfor det skulle være en forskjell på akkurat de to elementene. Men måtte jeg velge mellom bedre teksturerer eller bedre kvalitet på tv'ene i spillet vet jeg iallefall at jeg foretrekker bedre teksturer. Er det PS3 sine 256MB grafikkminne vs x360's 512M unified minne som er flaskehalsen da, mon tro? Og hva slags begrensninger er det i X360 som gjør at tv'ene i spillet blir av lavere kvalitet? Lenke til kommentar
Skarphedin Olsen Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Nå har jeg aldri påberopt meg mest peil på det tekniske, men dette interesserer og forundrer meg; hvorfor skulle det ikke bli bedre på p3, hvorfor skulle de ikke kunne jobbe med annen/nyere/bedre shader source code? Skal dette bli normen da, i forskjell mellom 360 og ps3? For meg fallt nettopp en av grunnen til å ville ha ps3 bort, da utvikleren Starbreeze` (som står bak The Darkness og sto bak Chronicles of Riddick) nextgen-arbeid er noe av det jeg har sett mest fram til. Lenke til kommentar
baltie Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Forstår ikke helt hvorfor det skulle være en forskjell på akkurat de to elementene. Men måtte jeg velge mellom bedre teksturerer eller bedre kvalitet på tv'ene i spillet vet jeg iallefall at jeg foretrekker bedre teksturer. Er det PS3 sine 256MB grafikkminne vs x360's 512M unified minne som er flaskehalsen da, mon tro? Og hva slags begrensninger er det i X360 som gjør at tv'ene i spillet blir av lavere kvalitet? 6547181[/snapback] Ikke flaskehalsen, men begrensningen. PS3 kan ha opp mot 256MB med teksturer, X360 kan ha opp mot 512MB (noe blir selvfølgelig brukt av OS og av spillet til andre ting..), noe som gir mulighet for mer detaljerte teksturer. Når det gjelder TV-ene kan det jo være så enkelt at spillet blir sluppet på Blu-Ray på PS3, og dermed har plass til mer høyoppløselig content. Hadde også valgt bedre teksturer... Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Tror nok spillet vel se bra ut på begge platformer,men som andre ville eg foretrukket litt bedre teksturer ja. Kan forsåvidt bli eit bra spel dette her Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Det kan jo hende at det er så enkelt at det er snakk om 720P vs 1080P på de videoene det er snakk om. Jeg tror neppe det blir merkbar forskjell mellom ps3 og x360, men er overrasket over at det er på de områdene det gir utslag. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Mulig jeg er blind nå, men i det intervjuet som det er linket til så finner ikke jeg det sitatet som det er referert til i denne tråden. Er det bare jeg som ikke ser det? Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Eg skjønner ikkje maset om 360 sine 512mb mot ps3 sine 256mb.. ja minnet er delt på ps3. 256mb til system og 256mb til RSX MEN, under en pressekonferanse der det viste fram første gameplay video fra warhawk sa foreleseren at RSX kan bruke alle 512mb viss den trengte det..alså på samme måte som 360.. Viss eg tar feil her så vil eg ha kilder.. for vis dette stemmer så har jo 360 eit STORT overtak mot ps3 siden den har dobbelt så masse grafikkminne og rutte med..difor trur eg dette er feil..nVIDIA har nok ikkje rota det til så masse.. Lenke til kommentar
Skarphedin Olsen Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 (endret) Mulig jeg er blind nå Du virker ikke blind nei. Det kan hende at dette intervjuet er å finne i abonnementsavdelingen der.Inntil vidre er det ikke godt å si hvor det sitatet er fra. FUD, kanskje? Edit: Høgdahl er jo ikke en av de som blir intervjuet engang. We spoke with Top Cow CEO Marc Silvestri and COO Matt Hawkins Edit2: Jepp, ser nok ut til at sitatet er fra betal-delen, selv om man ikke vet uten å være kunde... Link Endret 24. juli 2006 av Skarphedin Olsen Lenke til kommentar
TCi Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Det vil ikke være store forskjeller mellom PS3/Xbox 360 i starten. Kan ikke dere bare innse det? Det er snakk om 2 helt forskjellige arkitekturer som trenger spesielle optimaliseringer hver. Om man skal sammenligne spill på det grafiske så vent til utviklerene har delt seg på hver av platformene og se hva de kan gjøre om 1-2 år. Ellers er det minimalt med forskjell på de to. Jeg ser fram til at dette emnet legges vekk for alltid, men det tviler jeg. Grafikken er god nok på begge platformene. Det er spillene dere burde velge platform etter, ikke grafikk og ytelse. Kanskje en veldig diplomatisk post, men jeg er utrolig lei av å se emner om dette hele tiden. Dette blir sikkert ikke det siste heller, men jeg bare måtte få det ut. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Spillene vi vi se at konsollene hever seg over hverandre grafisknok for det meste på eksklusiv titlene Lenke til kommentar
Skarphedin Olsen Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 (endret) Tja, selv har jeg ikke diskutert dette så mye, og kanskje kommer det av at jeg vet for lite om teknologien som ligger til grunn, men da må da være lov til å gi uttrykk for overaskelse over at en konsoll som koster 3000kr mer enn den andre ikke vil yte øyensynlig bedre med det første? Jo, jeg forstår at blu-ray koster en del del. Men tatt i betraktning nettopp det at det ikke vil være så stor forskjell mellom de to, og at en eventuell forskjell - etterhvert som optimaliseringer utvikles, sannsynligvis vil bruke så lang tid på å bli synlig, så høres det unektelig ut som et veldig konkurransefortrinn for MS & xbox? Obs: Denne kommentaren forutsetter at det TCi skriver, blir å stemme. Jeg er ikke en fanboy i hverken den ene eller andre retningen; bare stusser en del over dette. Inntrykket blir at jeg hopper over en dyr konsoll uansett merke, holder meg til pc`n, og klasker til med en wii når den tid kommer. Jeje. (Ikke bli sint fordi jeg snakker litt vidre nå da, TCi ) Endret 24. juli 2006 av Skarphedin Olsen Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 Eg skjønner ikkje maset om 360 sine 512mb mot ps3 sine 256mb.. ja minnet er delt på ps3. 256mb til system og 256mb til RSX MEN, under en pressekonferanse der det viste fram første gameplay video fra warhawk sa foreleseren at RSX kan bruke alle 512mb viss den trengte det..alså på samme måte som 360.. Viss eg tar feil her så vil eg ha kilder.. for vis dette stemmer så har jo 360 eit STORT overtak mot ps3 siden den har dobbelt så masse grafikkminne og rutte med..difor trur eg dette er feil..nVIDIA har nok ikkje rota det til så masse.. 6547608[/snapback] Ja RSX kan streame texturer fra XDR minnet. Jeg vil tippe det enten er uakseptabelt for dem/spillet å lagre texturene i to forskjellige minne pools med forskjellig latencies eller så gadd dem bare ikke bryet med å håndtere dette forskjellig med PS3, kostnader vs resultat var ikke bra nok. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 det kan stemme det MistaPI, men det gjelder vel bare i the darkness.. men i generelt så kan vel RSX bruke 512mb, me tanke på ekslusive titler til ps3.. så og si att vi aldri vil se teksturer på 512mb i ps3 spill blir jo feil og sei.. var vel han microsoft utvikleren som sa det..hugser ikkje hva han het.. det var det lange intervjuet som ble publisert for ikkje så lenge siden. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 Det vil aldri være 512MB da man trenger også minne til OS'et, framebufferet, animasjons data og lyd, noe som kan ta en betydlig del av kaka. Men det vil være spill som vil bruke mer enn 256MB minne for teksturer ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå