Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har tips på seriøse og gode passord-database-programmer? Skal kunne kjøres i et miljø der det er en del brukere som samtidig må kunne ha tilgang til å kunne skrive og lese passord

6546868[/snapback]

Hei,

Jeg er veldig godt fornøyd med KeePass.

-F

Lenke til kommentar
Noen som har tips på seriøse og gode passord-database-programmer? Skal kunne kjøres i et miljø der det er en del brukere som samtidig må kunne ha tilgang til å kunne skrive og lese passord

6546868[/snapback]

Hei,

Jeg er veldig godt fornøyd med KeePass.

-F

6549026[/snapback]

Hei.

Har også testet KeePass. Brukergrensesnittet og funksjonalitet er kjempebra i KeePass. Ulempene med KeePass er at så fort man har åpnet databasefilen med passord blir det opprettet en kopi av fil "database.kpd" med navn l "database-locked.kpd" det betyr at jeg er "eier" av "locked" fila og kan skrive til denne. Hvis en annen bruker skulle åpne den fila som ikker locked, vil man få forskjellige utgaver av databasefila som inneholder forskjellige passord. Det er ikke heldig. '

Som nevnt i hovedinnlegget skal dette programmet brukes der jeg jobber for å holde styr på en haug med passord på forskjellige server.

Til personlig bruk er Kee Pass genialt men til arbeidsgruppebruk faller det dessverre igjennom.

En helt annen ting med KeePass:

Har du forresten forsøkt å flytte Kee Pass databasefila til en PDA/smartphone som kjører windows Mobile 5 og forsøkt å åpne fila der med KeePass utgaven for Win Mobile? Hvis det fungerer er det straks litt mer aktuelt for meg å skaffe meg en smartphone.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...