Ditchy Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Jeg er nødt til å skifte tannstang på min Audi 90 88mod. verkstedet (merke), sier at dette, inklusive arbeid vil koste mange mange tusen!! Er dette tilfelle? Er det arbeidet som koster, eller er det rett og slett delen som koster mye penger? Er dette vanskelig (eller i det hele tatt mulig) å gjøre selv? takker for svar! Lenke til kommentar
otis Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Vel i følge Meca.no så koster en tannstang alt ifra 7500,- til nærmere 10500,- så det kan jo nesten virke som om at det er delen i seg selv som er vanvittig dyr. Men det koster nok et par timer i arbeid også. Men det er jeg mer usikker på. Lenke til kommentar
nokiakiller Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 har gjort denne "operasjonen" på en 81mod coupe og skal snart gjøre det på en 89 mod 80 (bytte til servo) og kan bekrefte att dette er en jobb som tar tid og som er et lite helvete og gjøre... tannstaget på disse bilene ligger bak motoren, og som oftest er det en hel haug med ting over som må demonteres for og komme skikkeligt til. så mange tusen hørest ikke helt galt ut med tanke på hvor mye jobb det. og selve delen er ikke akkurat billig den heller. mvh nokiakiller Lenke til kommentar
Ditchy Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 takk! Jeg tenkte at jeg skulle gjøre det selv. med hjelp fra en mekanikerkompis av meg... Men viss tannstanga er helt gåen, vil ikke det være stor sannsynlighet for at servopumpen har skjært seg da? Lenke til kommentar
otis Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Ikke nødvendigvis, tannstanga kan være gåen på flere måter og pumpa går rundt uansett hvordan tannstanga er. Lenke til kommentar
Ditchy Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 ok.. jeg får bare bestille en og prøve å reparere det huff! Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Du må uansett på verksted å få tatt hjulstillingskontroll/justering etter at du har hatt tannstanga ute. Det lønner seg somregel i lengden da feil spissing fort gir farlige kjøreegenskaper og stor dekkslitasje. Lenke til kommentar
Ditchy Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2006 Du må uansett på verksted å få tatt hjulstillingskontroll/justering etter at du har hatt tannstanga ute. Det lønner seg somregel i lengden da feil spissing fort gir farlige kjøreegenskaper og stor dekkslitasje. 6557052[/snapback] Det er nok en god ide ja! Lenke til kommentar
Ditchy Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2006 Men er det noe jeg må bytte mens jeg holder på? Slitedeler, pakninger. noe som kan bli ødelagt? Lenke til kommentar
Ditchy Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 *bumpedumpebumpe* Lenke til kommentar
nokiakiller Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 er ikke så veldigt mye annet som burde byttes. men siden du først er i gang så er det kansje en ide og ta en liten service på bilen. andre ting som du kan bytte man som kansje ikke er nødvendigt er endeledda til styringa. det beste tipset er nokk og bruke vanlig sunn fornusft og se etter ting som burde byttes eller begyne og bli slitt. en siste ting: LYKKE TIL håper du får det til Lenke til kommentar
Ditchy Skrevet 3. august 2006 Forfatter Del Skrevet 3. august 2006 Trenger jeg LYKKE TIL eller Hehe.. Endeledd, foringer og bærekule har jeg bestilt, og det skal skiftes.. takk for svar ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå