Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs aksesspunkt - eller router ?

Anbefalte innlegg

Har lyst på trådløs nettverksløsning for 2 pc er .Har Telenor ADSL. Hvilke fordeler er det med å kjøpe et akssepunkt med router - versus et aksesspunkt uten router funksjon ? Eller har alle aksesspunkt router funksjon ?

Ser at Databutikken har Netgear me102 aksesspunkt til 1160 kr. Vireker jo meget billig. Er dette en ok løsning ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her må du bruke router, da Telenors ADSL modem ikke har innebygget ruter-funksjon. Et aksesspunkt uten ruterfunksjon blir det samme som å koble modemet rett i en HUB.

Husk på at det er en sammenheng mellom pris og rekkevidde på signaler/kvalitet. Skal du gjennom et par vegger kan det være smart å velge noe annet en de billigste du finner.

..Har ingen erfaring med Netgear

Lenke til kommentar

mascot: jeg har kikkt på SMC EZ Connect Aksesspunkt

Trådløst, jeg lurer på om jeg kan bruke denne ved at denne står i underetasjen i huset vårt, vi har mest trevegger,som ikke er så Veldig lydisolert,vil den klare å overføre signalene gjennom veggen..det er bare snakk om max 10-15 meter...

Eventuelt er det noen andre bra/billige som du kan anbefale ?

Lurer også på hvilket kort jeg skal velge,har kikkt på Cnet og SMC sine til bærbar pc... Noen tips ?

Lenke til kommentar

Anbefaler en Dlink 614+. Den har 22 mbits overføringskapasitet (det dobbelte av det som er vanlig). For å utnytte det, må du også ha et Dlink trådløst nettverkskort. Bruker du nettverkskort fra andre produsenter, får du vanlige 11 Mbit.

Det er litt dyrere (fra 1600 og opp), men det er verdt det :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...