Gå til innhold

Hva dør gradvis? CPU eller HK?

Arctic

Anbefalte innlegg

Sliter med et lite problem her. PCen begynte og oppføre seg rart, blåskjermer og annet dritt. Til slutt kom jeg bare i bios, og nå kommer jeg ikke dit engang. Sort skjerm. Vifter spinner opp, og mitt Abit BD7 HK stopper på postkode 01...

Ettersom alt(Ram, skjermkort, HD, osv osv) er skjekket og byttet/koblet bort, så står jeg igjen med HK og CPU. Feilen må altså være på et av disse 2 komponentene. (mener jeg)

Så nå spør jeg helt generelt: Hvilke av disse 2 komponentene, er mest sannsynlig og forårsake en slik gradvis feil? Altså blåskjermer som går i svart etter noen timer?

CPU eller HK?

Har du opplevd at CPU eller HK har blitt ødelagt? Hvordan skjedde dette? (I en smell, eller gradvis?) Del dine erfaringer her!

(Cpu er P4)

Hvis dere ikke skjønte hva jeg mente, så bare skrik ut, jeg kan forklare mer :wink:

[ Denne Melding var redigert av: Arctic på 2002-10-18 18:04 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MrA| - vi er begge P4-2,26 forsvarere og jeg har henvist til deg og dine resultater i mange av mine liv. Men å'ssen får'u'til sånne bumper a'?

Du trenger ikke svare, - men du kan om du vil. - Så ser du, - det er jeg som setter grenser og betingelser ... "bump" :razz:

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en del ødelagte hovedkort, men aldri vært borte i ødelagte cpu'er, unntatt dersom de har gått på voldsom overklokking.

CPU'er er det visstnok svært liten feilprosent på, i motsetning til hovedkort. Så jeg tipper at hk'et ditt er problemet.

Lenke til kommentar

det samme skjedde med meg, begynte å lagge i battlefield, fikk bare 2000 i 3dmark, startet på nytt og kom ikke inn i bios, startet på nytt igjen, DØD cpu hanged.gif,

Sendte cpuen inn til psdata sist uke og forklarte problemet. Jeg fikk ny prosessor i dag.

For sikkerhets skyld oppdaterte jeg biosen også.

Tror egentlig at det var hket sin feil. Det var noe ustabilt, men det ser ut som om bios updaten fiksa det.

PS. har forresten amd xp 2000 prosessor og soyo hk.

kjøpte hket hos datorbutikken.com,, verste butikken jeg noen gang har vert borti.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-18 23:34, skrev zn00ker:

Hvis du har mulighet, så prøv din CPU på et annet HK og en annen CPU på ditt HK.

Prøvde faktisk min CPU på et annet HK i dag. Fikk ikke anledning til og teste en annen CPU på mitt kort, noe jeg angrer en smule på nå da...

Uansett, min CPU virket _ikke_ på den andre maskinen. Så da skal jo løsningen være åpenbar... MEN det var et problem. Det var en slik pakke-PC med den gamle typen P4 (0,18) Idiotisk bios osv osv. Meget mulig at en splitter ny northwood ikke virker på den maskinen uansett.

Hvem vet...

[ Denne Melding var redigert av: Arctic på 2002-10-18 23:58 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...