Arctic Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Sliter med et lite problem her. PCen begynte og oppføre seg rart, blåskjermer og annet dritt. Til slutt kom jeg bare i bios, og nå kommer jeg ikke dit engang. Sort skjerm. Vifter spinner opp, og mitt Abit BD7 HK stopper på postkode 01... Ettersom alt(Ram, skjermkort, HD, osv osv) er skjekket og byttet/koblet bort, så står jeg igjen med HK og CPU. Feilen må altså være på et av disse 2 komponentene. (mener jeg) Så nå spør jeg helt generelt: Hvilke av disse 2 komponentene, er mest sannsynlig og forårsake en slik gradvis feil? Altså blåskjermer som går i svart etter noen timer? CPU eller HK? Har du opplevd at CPU eller HK har blitt ødelagt? Hvordan skjedde dette? (I en smell, eller gradvis?) Del dine erfaringer her! (Cpu er P4) Hvis dere ikke skjønte hva jeg mente, så bare skrik ut, jeg kan forklare mer :wink: [ Denne Melding var redigert av: Arctic på 2002-10-18 18:04 ] Lenke til kommentar
enry Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 bump - fallera og bump trallera, - dette er livet da ... Lenke til kommentar
enry Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 MrA| - vi er begge P4-2,26 forsvarere og jeg har henvist til deg og dine resultater i mange av mine liv. Men å'ssen får'u'til sånne bumper a'? Du trenger ikke svare, - men du kan om du vil. - Så ser du, - det er jeg som setter grenser og betingelser ... "bump" :razz: Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 18. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2002 Jasså, så av snart 100+, så er det ikke en eneste en som har hadd HK eller CPU krasj? Merkelig Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 ER kanskje fordi det ikke er så mange som bruker P4... Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 18. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-18 23:10, skrev tilstad:ER kanskje fordi det ikke er så mange som bruker P4... Skulle det ikke være AMD? Jeg mener, du mener, det er fordi så mange som bruker P4? Eller? Lenke til kommentar
Leffie Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Jeg har hatt en del ødelagte hovedkort, men aldri vært borte i ødelagte cpu'er, unntatt dersom de har gått på voldsom overklokking. CPU'er er det visstnok svært liten feilprosent på, i motsetning til hovedkort. Så jeg tipper at hk'et ditt er problemet. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 18. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2002 Tja, hvem vet... Lenke til kommentar
eatshorts Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 det samme skjedde med meg, begynte å lagge i battlefield, fikk bare 2000 i 3dmark, startet på nytt og kom ikke inn i bios, startet på nytt igjen, DØD cpu , Sendte cpuen inn til psdata sist uke og forklarte problemet. Jeg fikk ny prosessor i dag. For sikkerhets skyld oppdaterte jeg biosen også. Tror egentlig at det var hket sin feil. Det var noe ustabilt, men det ser ut som om bios updaten fiksa det. PS. har forresten amd xp 2000 prosessor og soyo hk. kjøpte hket hos datorbutikken.com,, verste butikken jeg noen gang har vert borti. Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Hvis du har mulighet, så prøv din CPU på et annet HK og en annen CPU på ditt HK. Det er vel ikke så mange andre måter å teste om det er CPU eller HK som er ødelagt. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 18. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-18 23:34, skrev zn00ker:Hvis du har mulighet, så prøv din CPU på et annet HK og en annen CPU på ditt HK. Prøvde faktisk min CPU på et annet HK i dag. Fikk ikke anledning til og teste en annen CPU på mitt kort, noe jeg angrer en smule på nå da... Uansett, min CPU virket _ikke_ på den andre maskinen. Så da skal jo løsningen være åpenbar... MEN det var et problem. Det var en slik pakke-PC med den gamle typen P4 (0,18) Idiotisk bios osv osv. Meget mulig at en splitter ny northwood ikke virker på den maskinen uansett. Hvem vet... [ Denne Melding var redigert av: Arctic på 2002-10-18 23:58 ] Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Som mange andre har nevnt er det vel mest mulig at det er noe feil på hovedkortet ditt. Jeg har aldri hatt problemer med cpu. kun med hovedkort som har vært ustabile eller defekte. Ustabile hk kan jo medføre til mange rare feilmeldinger og slikt! Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Jeg har opplevd at PCen ikke ville fyre opp... Funka helt topp dagen før, men så ville den plutselig ikke mer :wink:. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Arctic Har opplevd at hovedkortet ble gradvis sløvere kan eg vel kalle det, Var et abit bx133-raid. I slutten ville det ikke kjøre på standar hastighet som var 1000/133 men kun på 1000/100. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå