Gå til innhold

Hvor får man kjøpt L og speil?

xstian

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hepp!

Jeg bor i Danmark, men skal kjøre oppover til norge i ferien, og planlegger å prøvekjøre med kona på turen oppover. Men hvor får man kjøpt speil og L enklest mulig?

Takk for svar!

.x

6546100[/snapback]

Jeg fikk førerkort lenge før de nye relene om trafikkalt grunnkurs ble innført.

Men er det ikke slik at man får "L" og speil osv på dette kurset ( som er obligatorisk FØR øveleskjøring) da?

Lenke til kommentar
L kan lastes ned og skrives ut HER, eller du kan tegne en selv.

Man får forøvrig ikke disse på trafikalt grunnkurs, dette er noe man får på et eget, frivillig informasjonsmøte for foreldre, i regi av Statens Vegvesen.

6546629[/snapback]

Ai, den var smidig. Så kan jeg sitte med tusj og fargelegge :D

Jeg bør kanskje høre med politiet om øvelseskjøring er ok?

Hun har holdt på med lappen siden januar i år, så hun har jo maaaange kjøretimer og bestått teori, så trafikalt grunnkurs burde vel være unødvendig.

Men takk for info, jeg stopper innom første og beste Bensert etter grensa!

.x

Lenke til kommentar

Du må ta traffikal grunnkurs og få grunnkurs beviset før du begynner å øvelses kjører, og den som du skal øvelseskjøre med skal ha hatt førekortet uavbrutt i minst 5 år.....

Endret av vjhn90
Lenke til kommentar

L (magnet) og Speil får du gratis hos Statens Vegvesen.

Har du utenlandsk bil så kan du ikke øvelseskjøre med den i Norge (går hvertfall ikke med norsk bil i utlandet).

Å kjøre med utenlands bil i Norge med norsk førerkort er lovlig i max 4 eller 6 mnd (så kan du bare ta en tur til utlandet i 24 timer og komme tilbake igjen i nye mnd'er).

Kan ikke garantere at det jeg skriver er 100% sant, men er det jeg har fått hørt.

Endret av Stealth-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...