xstian Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Hepp! Jeg bor i Danmark, men skal kjøre oppover til norge i ferien, og planlegger å prøvekjøre med kona på turen oppover. Men hvor får man kjøpt speil og L enklest mulig? Takk for svar! .x Lenke til kommentar
Sovietpig Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 bensinstasjoner osv. bruker vel og ha sånt? Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Hepp! Jeg bor i Danmark, men skal kjøre oppover til norge i ferien, og planlegger å prøvekjøre med kona på turen oppover. Men hvor får man kjøpt speil og L enklest mulig? Takk for svar! .x 6546100[/snapback] Jeg fikk førerkort lenge før de nye relene om trafikkalt grunnkurs ble innført. Men er det ikke slik at man får "L" og speil osv på dette kurset ( som er obligatorisk FØR øveleskjøring) da? Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 (endret) L kan lastes ned og skrives ut HER, eller du kan tegne en selv. Man får forøvrig ikke disse på trafikalt grunnkurs, dette er noe man får på et eget, frivillig informasjonsmøte for foreldre, i regi av Statens Vegvesen. Endret 24. juli 2006 av christer-R Lenke til kommentar
xstian Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 L kan lastes ned og skrives ut HER, eller du kan tegne en selv. Man får forøvrig ikke disse på trafikalt grunnkurs, dette er noe man får på et eget, frivillig informasjonsmøte for foreldre, i regi av Statens Vegvesen. 6546629[/snapback] Ai, den var smidig. Så kan jeg sitte med tusj og fargelegge Jeg bør kanskje høre med politiet om øvelseskjøring er ok? Hun har holdt på med lappen siden januar i år, så hun har jo maaaange kjøretimer og bestått teori, så trafikalt grunnkurs burde vel være unødvendig. Men takk for info, jeg stopper innom første og beste Bensert etter grensa! .x Lenke til kommentar
treant Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 (endret) Du må ta traffikal grunnkurs og få grunnkurs beviset før du begynner å øvelses kjører, og den som du skal øvelseskjøre med skal ha hatt førekortet uavbrutt i minst 5 år..... Endret 24. juli 2006 av vjhn90 Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Er bilen danskregistrert kan du ikke benytte den til øvelseskjøring i Norge. Lenke til kommentar
xstian Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 Er bilen danskregistrert kan du ikke benytte den til øvelseskjøring i Norge. 6547216[/snapback] ah utgjort Lenke til kommentar
martbo Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Er bilen danskregistrert har du vel heller ikke lov til å kjøre den i Norge? Om du er norsk statsborger da Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Er bilen danskregistrert har du vel heller ikke lov til å kjøre den i Norge? Om du er norsk statsborger da 6594761[/snapback] Kan du vise meg hvor dette står? Jeg har en sterk mistanke om at du blander med noe annet... Lenke til kommentar
dekoder Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Ledsager må ikke bare ha hatt førerkortet uavbrutt i 5 år, men også være over 25 år. Speil er også obligatorisk, og kan kjøpes på de fleste bensinstasjoner Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 (endret) L (magnet) og Speil får du gratis hos Statens Vegvesen. Har du utenlandsk bil så kan du ikke øvelseskjøre med den i Norge (går hvertfall ikke med norsk bil i utlandet). Å kjøre med utenlands bil i Norge med norsk førerkort er lovlig i max 4 eller 6 mnd (så kan du bare ta en tur til utlandet i 24 timer og komme tilbake igjen i nye mnd'er). Kan ikke garantere at det jeg skriver er 100% sant, men er det jeg har fått hørt. Endret 6. august 2006 av Stealth- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå