Gå til innhold

Hvor mye tjener man på lavere timings?

Troxx

Anbefalte innlegg

Tallrekken (f.eks 2 - 3 - 2 - 8) står som oftest for disse verdiene: CAS# - RAS# to CAS# - RAS# Precharge - Tras (Cycle time). Dette er å lese i FAQ, men hvor mye man tjener på å senke CAS fra 3 til 2, RAS fra 3 til 2 osv sies ikke noe om.

Jeg lurer på dette fordi jeg vurderer "platinumram" 400kr dyrere enn "Valueram", og da er jo spørsmålet, siden jeg har 3800x2 + DFI Lanparty + ATI X800XL og spiller endel BF2, vil jeg merke forskjellen? Hvordan merkes den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er tester utført som viser at 200kr ekstra for "Platinum" versjon gir under ca 20 poeng ekstra i 3D mark 03 og 05, og det er når du allerede har ca 20000 poeng.

Men på den annenside.. Det er noe mindre problemer med "Platinum" versjonene fordi de er laget med tanke på at disse brikkene kommer til å kjøpes av entusiaster, som kommer til å overklokke dem. Om brikkenme ikke lar seg overklokke blir entusiatene sure og kjøper ikke brikkene fra den produsenten mer før tester viser at de duger. (fint stasj i pc = status)

Value brikkene kommer ikke til å bli overklokket, og om de gjør er det en positiv overraskelse for dem som gjør det, nettopp fordi de ikke forventer at de skal kunne overklokkes noe særlig.

Da blir det TwinMOS og MPX som stikker av med til 1419,- av mine penger, de må vel ta litt hver :-)

Endret av Troxx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...