amatör Skrevet 10. desember 2001 Del Skrevet 10. desember 2001 Jag hoppas ni förstår mitt språk, det här är trots allt en av de bättre hårdvarusaiterna jag hittat. Här är min fråga: Ska plocka ihop en pc och har något snäv budget så jag måste snåla någonstans. Kommer att jobba mest med bilder (har inte råd med macintosh) och kanske lite video längre fram. Jag är ingen spelentusiast. Har tänkt på AMD processor XP 1600+ eller "gamla" thunderbird 1,4 Ghz. Jag ser en möjlighet att välja ett moderkort (hovedkort) som inte stöder 266 mhz minneshantering och spara några hundralappar där. Det är ju billigare med sdram också. Behöver ha kvar så mycket som möjligt till en bra skärm. Har också hört att ddr minnet inte gör så stor skillnad. Men... det kanske är dumt för det är ju ändå moderkortet man bygger på och om jag väljer ett dyrare idag så kanske jag kan uppgradera systemet i högre utsträckning i framtiden. Som jag tänker nu så kommer jag att utgå från Asus A7V133-C. Alternativet är MSI K7T pro 266 (något sådant) eller Epox EP8KHA+. Grafikkort (skjermkort) blir matrox 550 eller ATI Radeon (någon variant). Vill gärna ha synpunkter på de båda processorerna också. Vad skiljer dem. I övrigt har jag nog ganska klart för min vad jag behöver. Lenke til kommentar
Punisher Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 XP er en ny generasjon athlon og går litt kjøligere en gamle athlon. Matrox er helt klart best i 2d. og jeg hadde lagt litt ekstra penger i og kjøpt 266 og DDR. Men dette er jo min mening. Lenke til kommentar
Sjenever Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 Jeg kjøpte meg for littsiden et MSI K7T pro-r 266 hovedkort (demo-kort) hos komplett for ca kr 970, og jeg må si meg fornøyd med det kortet. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 Du nevner selv MSI K7T pro266... så det for øvrig på tilbud hos PSData. Kanskje det er enda rimeligere hos Databutikken? Og ja, jeg ville heller kjøpt et slikt kort fremfor et rent pc133 HK med 10-133MHz FSB. Som du sier selv, bedre muligheter for videre bygging senere, og det til ikke mer enn en hundrelapp eller to mer. Du kan jo se på HK som kan bruke begge typer RAM, SDRam og DDR (ikke samtidig)... så kan du bruke SDRam nå og skifte dette senere om du føler det er noe poeng i det. Man snakker uansett ikke noe stort hopp i ytelse her, mest for spill. Matrox 550 for 2D støtter jeg full ut. Gå for det. Lykke til. -P- [ Denne Melding var redigert av: Pop på 2001-12-11 01:15 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå