Pekanorth Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Jobber med å sette sammen en ny PC nå. Oppgraderingen som kommer til å ligge på HK, CPU, skjermkort og RAM (+endel kjøling) kommer på ca. 13 000,- +-2000. Første tanken var at jeg skulle handle noe sånn. Men så leste jeg en test der Core Duo 2-CPUene ikke er så avhengig av hastigheten på minnet (mtp. 4MB cache) så jeg regner med å gå for 4 BG med PC-5400 istedenfor da dette faktisk er billigere. Har egentlig bestemt meg for denne men innvendiger tas selvfølgelig imot med takk. Når det kommer til skjermkortsløsningen så er jeg derimot litt mer i tvil. Budsjettet på skjermkort ligger vel ca. mellom 5-6000,- en plass. Tankene mine ilgger på om jeg enten skal kjøpe et dobbelt skjermkort med to GPUer på en slot (et av dagens top noch) eller om jeg får bedre ytelse om jeg kjøper to skjermkort litt lavere på stigen og kjører SLI. For å ta eksempel så lurer jeg på om jeg skal kjøpe ett XFX GeForce 7950 GX2 eller 2 stk. XFX GeForce 7900GT og kjøre dem i SLI. Innvendinger tas selvfølgelig imot med stor takk her og. Når det kommer til strømforsyning så er jeg også usikker på om jeg må gå til nyinnkjøp. Hvor mangen W bør man gå for i et sånt oppsett? Har i tillegg 2 HDs, 2 DVD og 6 kabinettvifter. Tipper selv at en bør ha en 400-450W i minimum om jeg ikke er helt på villspor. Når det kommer til kjølingen så er jeg forsåvidt ganske sikker i min sak, men tips/triks kan også være greit her. Siden de fleste GPU-vifter bråker som et uvær så kommer jeg til å kjøpe inn Zalmanvifte av en eller anna sort. Når det kommer til CPU så er jeg litt usikker. De to jeg har lagt øynene mine på er Thermaltake Big Typhoon eller Noctua NH-U12 med en stillegående 120mm vifte attached, men det ser jeg ikke på det som største problemet. I tillegg til dette kommer jeg nok til å kjøre en vifte attached til chipset for ekstra kjøling der. Som dere skjønner så går jeg for endel kjøling av den enkle grunn at overklokking er jo gratis når en først har det kaldt nok. På forhånd takk for tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
trojanhorse Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 jeg har fått anbefalt mist 500 https://prisguiden.no/product.php?productId=29169 strømforsyning før, og den er veldig stille og kraftig den tømmer ikkje kontoen heller mvh trojanhorse Lenke til kommentar
Pekanorth Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 jeg har fått anbefalt mist 500 https://prisguiden.no/product.php?productId=29169 strømforsyning før, og den er veldig stille og kraftig den tømmer ikkje kontoen heller Sweet! PSU'en blir jo ofte det som bråker mest i systemer med bra lydløs kjøling også så... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå