Gå til innhold

Nikon Coolpix L4, 995.- bra kamera?


Anbefalte innlegg

nais. ca 256 bilder burde holde leeenge med mitt bruk...

6563556[/snapback]

Jepp :yes:

 

Men trenger ikke minnekortleser med sandisk-kortet, hva mener du med det?

 

Er det ikke bare å plugge i kameraet i USB`en og føre over bildene da, uansett hvilket minnekort du har?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

joda, men da må man ha usb kabelen til kamera tilgjengelig, og det liker ikke jeg..

 

sandisk ultra II SD plus USB-kortet kan "knekkes i to", så kommer det til syne en usb plugg, så stikker du den rett i PC :)

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

sandisk_ultraiisdplus.jpg
Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Grattis med bestillingene.. :) (er det ingen som kjøper i butikk lengre?) Tror dere har kjøpt det beste kamera til den prisen.

 

Det jeg mente tidligere er at L4 har bedre optikk, fysisk større linse, bedre f-tall, og har i tillegg kun 4 mpx, noe som faktisk gir bedre bilder enn L3 og L2. Disse har lavere spesifisert optikk og høyere mpx.

 

Når det gjelder minnekort ville jeg holdt meg til Sandisk.

Lenke til kommentar
Fikk kameraet levert i dag på døren, klokken 10.45 :)

 

Fy tenkte jeg, sinnsykt lite kamera :eek::blink:

 

Knipset noen bilder også, funket fint :)

 

Bedre enn mitt gamle hvertfall :)

 

Edit: Er Coolschool noe lurt å være med på eller?

http://www.nikon.se/no/coolschool/

6606682[/snapback]

 

Coolschool burde du benytte deg av. :) Du lærer nok en del om kameraet du har kjøpt, og ellers mye nyttig om fotografering.

Lenke til kommentar
Nikon Coolpix L4 er et svært godt kamera, det har en god og fin skjerm med rask oppfriskningsrate, optikken er god med f2.8 som største (minste) blender og det virker godt skrudd sammen. Jeg tror ikke du får noe bedre kamera for prisen.

6560550[/snapback]

 

 

hei, håper du kan hjelpe meg. må velge mellom Nikon Coolpix L3 and L4, eller Canon Ixus 55. Lurte på om noen vet forskjellen mellom Coolpix lens og Canon Ixus 55 lens...Canon er dyrere selvfølgelig men er det verdt tusen kroner ekstra?

 

Kjempebra om noen svare i løpet av helgen. Skal kjøpe kamera på mandag.

 

Hilsen Mirijett :)

Endret av mirijett
Lenke til kommentar
Nikon Coolpix L4 er et svært godt kamera, det har en god og fin skjerm med rask oppfriskningsrate, optikken er god med f2.8 som største (minste) blender og det virker godt skrudd sammen. Jeg tror ikke du får noe bedre kamera for prisen.

6560550[/snapback]

 

 

hei, håper du kan hjelpe meg. må velge mellom Nikon Coolpix L3 and L4, eller Canon Ixus 55. Lurte på om noen vet forskjellen mellom Coolpix lens og Canon Ixus 55 lens...Canon er dyrere selvfølgelig men er det verdt tusen kroner ekstra?

 

Kjempebra om noen svare i løpet av helgen. Skal kjøpe kamera på mandag.

 

Hilsen Mirijett :)

6611942[/snapback]

 

Hei!

 

Hovedforskjellen mellom L3 og L4 er at L3 har 5.1 mpx, L4 har 4.0 mpx. Det har svært lite å si for bildekvaliteten, det eneste er at du kan lage en større utskrift med høyere oppløsning. Skjermen er lik på de to kameraene, men videodelen er litt bedre på L3. Optikken er litt mer lyssterk på L4 enn på L3. Trenger du videomuligheten, velg L3, trenger du det ikke, velg L4. Begge disse kameraene har en skjerm på 2 tommer, og bruker vanlige AA batterier. Det følger ikke med lader til batterier og oppladbare batterier i pakken.

 

Ixus 55 er også et godt kamera, det har litt større skjerm, nemlig 2.5", og det har også en liten søker. (Det lille kikkehullet) Det kan være greit å ha om du skal ta bilder ute i sterk sol da det er vanskelig å tyde skjermen. Ellers har Ixus 55 samme oppløsning som L3, nemlig 5 mpx. Optikken er også god på Ixus 55. Ingen av kameraene har noe særlig manuele muligheter, men de har programmer hvor du kan velge feks landskap, portretter, osv.

 

Får du Ixus 55 til rundt 2000 kr, så hadde jeg tatt den. Det er pga at det følger med batteri og batterilader, litt større skjerm, og jeg mener selv at den virker mer solid.

 

Husk å legge av noen kr til minnekort og bæreveske. Bæreveske er et must, det fordi ingen av de nevnte kameraene har noen solid plastplate foran skjermen, og den kan lett gå i stykker.

 

Håper du ble litt klokere, og at jeg ikke forvirret deg for mye. :)

Lenke til kommentar
Nikon Coolpix L4 er et svært godt kamera, det har en god og fin skjerm med rask oppfriskningsrate, optikken er god med f2.8 som største (minste) blender og det virker godt skrudd sammen. Jeg tror ikke du får noe bedre kamera for prisen.

6560550[/snapback]

 

 

hei, håper du kan hjelpe meg. må velge mellom Nikon Coolpix L3 and L4, eller Canon Ixus 55. Lurte på om noen vet forskjellen mellom Coolpix lens og Canon Ixus 55 lens...Canon er dyrere selvfølgelig men er det verdt tusen kroner ekstra?

 

Kjempebra om noen svare i løpet av helgen. Skal kjøpe kamera på mandag.

 

Hilsen Mirijett :)

6611942[/snapback]

 

Hei!

 

Hovedforskjellen mellom L3 og L4 er at L3 har 5.1 mpx, L4 har 4.0 mpx. Det har svært lite å si for bildekvaliteten, det eneste er at du kan lage en større utskrift med høyere oppløsning. Skjermen er lik på de to kameraene, men videodelen er litt bedre på L3. Optikken er litt mer lyssterk på L4 enn på L3. Trenger du videomuligheten, velg L3, trenger du det ikke, velg L4. Begge disse kameraene har en skjerm på 2 tommer, og bruker vanlige AA batterier. Det følger ikke med lader til batterier og oppladbare batterier i pakken.

 

Ixus 55 er også et godt kamera, det har litt større skjerm, nemlig 2.5", og det har også en liten søker. (Det lille kikkehullet) Det kan være greit å ha om du skal ta bilder ute i sterk sol da det er vanskelig å tyde skjermen. Ellers har Ixus 55 samme oppløsning som L3, nemlig 5 mpx. Optikken er også god på Ixus 55. Ingen av kameraene har noe særlig manuele muligheter, men de har programmer hvor du kan velge feks landskap, portretter, osv.

 

Får du Ixus 55 til rundt 2000 kr, så hadde jeg tatt den. Det er pga at det følger med batteri og batterilader, litt større skjerm, og jeg mener selv at den virker mer solid.

 

Husk å legge av noen kr til minnekort og bæreveske. Bæreveske er et must, det fordi ingen av de nevnte kameraene har noen solid plastplate foran skjermen, og den kan lett gå i stykker.

 

Håper du ble litt klokere, og at jeg ikke forvirret deg for mye. :)

6613626[/snapback]

 

 

Takk for hjelpen dere!

 

Kjøpte Nikon L4, fordi det er bra nok for meg minst 1 år fremover. Jeg har også tilgang til et mer professjonelt kamera på jobben. Har meldt meg på et gratis Nikon Cool School kurs, som er denne måneden.

 

:cool:

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Hej! Har tänkt på att ev köpa Coolpix L4 eller L3. Är de snabba att ta bilder med? Ska ta bilder av barn, och de hinner ofta vända sig innan jag får tatt med min nuvarande kamera....

7532120[/snapback]

 

Har kjøpt L4 til dattere min (julegave), men testet det litt først før det ble pakket inn.

 

Jeg tror ikke det er ikke spesielt godt egnet til å forevige raske og kamerasky barn. Fokushastigheten virket bra, men det sender ut en serie med blink før bildet blir tatt (Fokus / Røde øyne - kan kanskje skru det av) så da har de allerede rukket å snu seg og forsvinne.

 

(Derfor jeg byttet fra Optio S6 til Ixus 750...)

 

Bildekvaliteten virker veldig bra, men som sagt er jeg litt bekymret for om det tar bildet raskt nok for deg. :hmm:

Endret av Freeload
Lenke til kommentar
Hej! Har tänkt på att ev köpa Coolpix L4 eller L3. Är de snabba att ta bilder med? Ska ta bilder av barn, och de hinner ofta vända sig innan jag får tatt med min nuvarande kamera....

7532120[/snapback]

 

Har kjøpt L4 til dattere min (julegave), men testet det litt først før det ble pakket inn.

 

Jeg tror ikke det er ikke spesielt godt egnet til å forevige raske og kamerasky barn. Fokushastigheten virket bra, men det sender ut en serie med blink før bildet blir tatt (Fokus / Røde øyne - kan kanskje skru det av) så da har de allerede rukket å snu seg og forsvinne.

 

(Derfor jeg byttet fra Optio S6 til Ixus 750...)

 

Bildekvaliteten virker veldig bra, men som sagt er jeg litt bekymret for om det tar bildet raskt nok for deg. :hmm:

7535698[/snapback]

 

Nikon L4 har en ekstremt treg autofokus i dårlig lys. I vanlig innendørs-belysning er det mange situasjoner der det ikke klarer å fokusere i det hele tatt.

 

Stig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...