Gå til innhold

Spørsmål ang Ringenes Herre

Jtand

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kommer det flere Ringenes Herre filmer?

Alle sier riktignok nei. Jeg tror nok virkeligheten vil innhente oss innen få år. Det er blitt en franchise suksess av dimensjoner. Jeg tror vi garantert får gjensyn med LOTR. Hvor lang tid og i hvilken form aner jeg ikke, men jeg kan love deg at kloke hoder allerede skisser opp planer for filmer, tv serier, dataspill osv. nesten ingen av disse vil selvsagt se dagens lys, men... før eller siden lander det en idè på pulten til en eller annen exec som han liker. The almighty dollar vinner alltid over artistisk integritet. Vi skulle jo ikke få flere Star Wars filmer heller. Og nå har vi dobbelt så mange... med flere tv serier på vei. Blir nok også helt sikkert episode 7-8-9 tror jeg.

Lenke til kommentar
Kommer det flere Ringenes Herre filmer?

Alle sier riktignok nei. Jeg tror nok virkeligheten vil innhente oss innen få år. Det er blitt en franchise suksess av dimensjoner. Jeg tror vi garantert får gjensyn med LOTR. Hvor lang tid og i hvilken form aner jeg ikke, men jeg kan love deg at kloke hoder allerede skisser opp planer for filmer, tv serier, dataspill osv. nesten ingen av disse vil selvsagt se dagens lys, men... før eller siden lander det en idè på pulten til en eller annen exec som han liker. The almighty dollar vinner alltid over artistisk integritet. Vi skulle jo ikke få flere Star Wars filmer heller. Og nå har vi dobbelt så mange... med flere tv serier på vei. Blir nok også helt sikkert episode 7-8-9 tror jeg.

6552207[/snapback]

Sånn i forhold til Star Wars så er det et forholdsvis mye lettere konsept å bygge videre på enn Ringenes Herre. Det er vertfall min mening. Ringenes Herre er i større grad "avsluttet". Nå sier ikke jeg at jeg skal garantere deg at det ikke kommer en eller annen form for Ringenes Herre "videreføring", men at det gjør det er nok mindre sannsynlig enn at det kommer episode 7-9 av Star Wars.

Lenke til kommentar

Ringenes Herre som film er nok avsluttet ja. Men jeg tviler på at vi har sett det siste til Ringenes Herre universet. Jeg har for eksempel sett rykter om at Hobitten skal produseres nå, og det tar nok ikke så lang tid før noen luringer tenker ut en film som er basert på ringenes herre universet, men hvor historien i seg selv ikke er skrevet av Tolkien.

Selv om dette ville vekke avsky hos mange Tolkien/LOTR fans, er jeg sikker på at de likevel hadde sett den på kino, om enn bare for å kunne slenge dritt om hvor dårlig filmen er osv..

Lenke til kommentar
Ringenes Herre som film er nok avsluttet ja. Men jeg tviler på at vi har sett det siste til Ringenes Herre universet. Jeg har for eksempel sett rykter om at Hobitten skal produseres nå, og det tar nok ikke så lang tid før noen luringer tenker ut en film som er basert på ringenes herre universet, men hvor historien i seg selv ikke er skrevet av Tolkien.

Selv om dette ville vekke avsky hos mange Tolkien/LOTR fans, er jeg sikker på at de likevel hadde sett den på kino, om enn bare for å kunne slenge dritt om hvor dårlig filmen er osv..

6552321[/snapback]

Jeg er enig med at f.eks Hobitten kommer til å bli produsert som film. Dette ser jeg som forholdsvis nærliggende egentlig. Men om det vil bli aktuelt med en historie som ikke i noen grad har tilknyttning til Tolkien annet at det er bygget på Ringenes Herre konseptet stiller jeg meg svært tvilsom til. Det finnes rett og slett ting her i verden, til og med Hollywood ikke tuller med!

Lenke til kommentar
Eksempler? De sa folk aldri ville lage film om 9\11, men guess what?

Tolkien ville ikke at det skulle bli laget filmer av hans bøker, men hva skjedde?

6552345[/snapback]

Sa de virkelig det? Uansett er det en ganske annen situasjon. 9/11 er jo et ypperlig film-tema på grunn av "farligheten" med å grave i akkurat det temaet, både på grunn av meningene og følelsene som er knyttet opp mot det. At det ville bli laget filmer om 9/11 tror jeg faktisk ingen tvilte på. Det var også behov for det.

Ja, akkurat. Da er vi ferdige med det? Det finnes filmer til Tolkiens bøker som omfatter Ringenes Herre, det er ikke behov for flere filmer. Filmene har gjennomført Tolkiens mesterverk. Jeg tror helt seriøst ikke at det blir aktuelt for en eller annen manus-forfatter og hoppe etter Wirkola og prøve å ta opp pennen der Tolkien slapp den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...